ثبت نام داوطلبان مجلس شورا؛ کدام داوطلبان روز پایانی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند


چهره‌های سرشناس اصولگرا و اصلاح‌طلب در روز پایانی ثبت‌نام به وزارت کشور و فرمانداری‌های کشور آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ روز پایانی ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچون روز گذشته با حضور چهره‌های سر‌شناس اصلاح‌طلب و اصولگرا همراه بود. در روزهای قبل نیز از هر دو جریان چهره های مختلفی حضور داشتند.

اصلاح طلبانی که آمدند

در روزهای گذشته (روز پنجم و ششم) چهره‌های همچون مرتضی الویری شهردار پیشین تهران٬ سید حسن رسولی‎ استاندار دولت اصلاحات٬ محمدجواد حق‌شناس روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب٬ حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا‎ قائم مقام اعتماد ملی٬ نصرت‌الله تاجیک دیپلمات سابق کشور٬ محمد اشرفی اصفهانی رییس هیات بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری٬ زهرا پیشگاهی‌فر‎ نوه شهید مدرس٬ فیاض زاهد روزنامه‌نگار٬ زهرا بهروزآذر، زهرا صدراعظم نوری و امیر آریازند از اعضای حزب اتحاد ملت ایران٬ سید رحیم ابولحسنی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی٬ سمیه طهماسبی رئیس شاخه زنان اعتماد ملی٬ سیدروح الله حسینی کاشانی برادر همسر وزیر اطلاعات٬ آقایار حسینی نماینده کارگران خوزستان٬ مهدی فرنیان‎ عضو شورای مرکزی اسلامی کار و رئیس سازمان دانشجویی این حزب٬ بهزاد حاجات‌نیا بخشدار کوار در دولت هشتم٬ نوذر امامی دبیر حزب اعتماد ملی شاخه فارس و فرماندار فسا در دولت اصلاحات، عبدالرزاق موسوی رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس، مصطفی خسروی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و زینب بحرینی٬ سعید صفوی٬ محمدرضا افخمی رییس شورای منطقه همدان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی٬ مسعود مظفری عضو شورای مرکزی اتحاد، علیرضا محجوب، مرتضی مبلغ، مسعود پزشکیان، سید محمود علیزاده طباطبایی، علی محمد نمازی، اشرف بروجردی، احمد حکیمی‌پور، سهیلا جلودارزاده، محمدرضا تابش، قدرت‌الله علیخانی، غلامحسین تکفلی، محمدحسین خلیلی اردکانی، محمدرضا حیدری، یدالله طاهرنژاد، قدرت الله نوروزی، علی اکبر شعردوست، اعضای جوان حزب اتحاد، مهدی مرادی، حسین نقاشی، نسیم چالاکی، عاطفه پهلوان، نصیر عبادپور و الهام فخاری و… از جمله چهره‌های اصلاح طلب بودند که برای مجلس دهم اعلام آمادگی کردند.

اصولگرایانی که آمدند

همچنین علی مطهری نماینده کنونی مجلس، اسماعیل کوثری نماینده کنونی مجلس٬ غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم٬ علیرضا زاکانی دبیرکل جمعه رهپویان ولایت٬ طیبه صفایی نماینده اصولگرای مجلس هشتم٬ سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین٬ محمدحسن قدیری ابیانه٬ سفیر پیشین کشورمان٬ سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه کاشان در دولت اول محمود احمدی‌نژاد و معاون پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم٬ سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس هشتم و معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، علی اکبر فرهنگی و سعیدی، نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی و بیگی استاندار آذربایجان شرقی در دولت قبل٬ حسن کامران و نیره اخوان نمایندگان کنونی مجلس٬ مجید نادرالاصلی معاون استانداری استان اصفهان٬ حمید رسایی نماینده مجلس نهم٬ حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران٬ غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران٬ بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت٬ بیژن نوباوه وطن نماینده کنونی مجلس٬ حسن سبحانی‌نیا و اسماعیل جلیلی نمایندگان نیشابور و مسجد سلیمان٬ شهاب‌الدین صدر نماینده سابق مجلس، مرضیه وحید دستجردی، حمید سجادی، لاله افتخاری، حجت الاسلام وحید احمدی، پرویز داودی، محمد نبی حبینی و اسدالله بادامچیان، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نوری، ابوالقاسم رئوفیان، الیاس ناداران، حجت الاسلام مجتبی ذالنوری، صادق خلیلیان، یحیی آل اسحاق، علی لاریجانی و فاطمه رهبر و… از اصولگرایانی بودند که برای مجلس دهم ثبت نام کردند.

اصلاح‌طلبانی که در روز ششم ثبت نام کردند

احمد خرم
احمد خرم در دولت دوم سید محمد خاتمی به مقام وزارت راه و ترابری رسید اما در نخستین روزهای آغاز به کار مجلس اصولگرای هفتم مورد استیضاح قرار گرفت و از کار برکنار شد. او سابقه کار در وزارت کشور و جهاد سازندگی را دارد و در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‏، استاندار همدان و هرمزگان بوده است.

از جمله مهمترین اتفاقات دوران وزارت او‏، آغاز به کار فردوگاه امام خمینی پس از سه دهه بود. خرم که صبح امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور رفته است‏، از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کرد.

غلامعلی رجایی
غلامعلی رجایی مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که حضور فعالی نیز در رسانه‌ها دارد. او که از فعالان مبارزه با نظام ستمشاهی پهلوی بوده و روزگاری را هم در زندان‌های ساواک بوده است‏،‌ در دوران دفاع مقدس به خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل رفت و به افتخار جانبازی دست یافت. رجایی صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

نجفقلی حبیبی

نجفقلی حبیبی بیش از آنکه به عنوان فعال سیاسی شناخته شود‏، به عنوان چهره دانشگاهی شناخته می‌شود. او پژوهشگر فلسفه اسلامی است و هم‌اکنون نیز به عنوان عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

حبیبی سابقه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ و دانشگاه تربیت مدرس را دارد. دبیرکل سابق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و مشاور سید محمد خاتمی امروز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد

داود هرمیداس باوند

داود هرمیداس باوند استاد دانشگاه و سخنگوی جبهه ملی است. وی از سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه ایران درآمد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعالیت کرده و یک سال ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشت.

باوند دکترای روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه امریکن در واشینگتن دی‌سی در سال ۱۹۶۳ دریافت کرده و در دانشگاه‌های رودآیلند، تهران، امام صادق و آزاد تدریس کرده‌است.

اصولگرایانی که در روز ششم ثبت نام کردند

حمیدرضا حاجی بابایی
نخستین وزیر احمدی‌نژاد که صبح امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت‏، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش محمود احمدی‌نژاد بود. او که در مجلس هفتم و هشتم‏، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی بود‏، در دولت دهم به مقام وزارت رسید.

از جمله حوادث رخ داده در زمان وزارت وی، حادثه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد بود که طی آن، تعدادی از دانش‌آموزان کشته و تعدادی دیگر دچار سوانح سوختگی شدند.

حاجی‌بابایی از حوزه انتخابیه همدان ثبت نام کرده است.

محمد سلیمانی
محمد سلیمانی از استادان دانشگاه علم و صنعت است که این مسئله موجب دوستی قدیم‌الایام میان سلیمانی و محمود احمدی‌نژاد شد. سلیمانی با آغاز دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴، به مقام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

این استاد دانشگاه عضو جبهه پایداری است و در مجلس نهم به عنوان نماینده تهران به خانه ملت راه یافت. سلیمانی با آغاز به کار دولت حسن روحانی از سال ۹۲، فعالیت‌هایش را در مجلس بیش از پیش کرده است و هم‌راستا با دیگر هم‌طیفانش انتقاد سنگینی را علیه دولت یازدهم می‌کند و نقشی فعال در فراخواندن وزرای دولت تدبیر و امید به مجلس داشته است.

سلیمانی نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.

محمد ناظمی اردکانی
محمد ناظمی اردکانی اولین وزیر تعاون در دولت محمود احمدی نژاد بود که در سال ۱۳۸۵ کنار گذاشته شده و محمد عباسی – که او برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده است – جایگزین وی شد.

او پس از وزارت تعاون‏، باردیگر به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی یه عنوان رییس بازگشت و پس از سازمان استاندارد به سمت استانداری قم منصوب گردید. ناظمی سابقه ریاست سازمان ثبت احوال کشور را دارد. 

ناظمی اردکانی پس از ثبت نام در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران گرایش خود را اصولگرایی دانست و اظهار داشت: قاعدتا در تهران آنهایی که در لیست سی نفره قرار بگیرند می‌توانند شانس بیشتری داشته باشند و شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان تدبیر جامعی بود که شکل گرفت و همه سلیقه‌ها در آن حضور دارند.

وزیر تعاون دولت نهم در پاسخ به این سوال که آیا با تابلو احمدی‌نژاد در انتخابات شرکت می‌کنید یا خیر؟ گفت: خیر، من مسولیت‌های اجرایی زیادی در دولت‌های مختلف داشتم و سعی کردم سلایق سیاسی در کارم دخالت ندهم. ناظمی اردکانی بر ضرورت وحدت اصولگرایان تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت اصولگرایان در این مقطع در رابطه با مجلس دهم تبعیت از تصمیمات شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان است و من کاملا تابع تصمیم‌های این شورا هستم.

سید محسن یحیوی
سید محسن یحیوی عضو جامعه اسلامی مهندسین است و در آرایش سیاسی کشور جزو جناح راست سنتی محسوب می‌شود. او وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شورای انقلاب اسلامی بوده و در مجالس چهارم و پنجم شورای اسلامی٬ به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد.

یحیوی که در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از شهر بروجرد نماینده شد و رئیس کمیسیون نفت و عضو هیات رئیسه مجلس در دوره هفتم بود٬ امروز به فرمانداری تهران رفت و برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *