ثبت نام ۶۰۲ داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از نام نویسی ۶۰۲ داوطلب نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۱:۲۰ امروز پنجم دی ماه در این استان خبر داد.

سیدمحسن صادقی روز جمعه در جریان بازدید از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری مشهد گفت: ۴۵ داوطلب دیگر نیز هم اینک در حال ثبت نام هستند.
وی پیش بینی کرد شمار داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس در خراسان رضوی به حدود ۷۰۰ نفر برسد و افزود: از این تعداد ۴۳ نفر دارای سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ثبت نام ۳۲۲ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کننده و شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۷ داوطلب کمترین تعداد ثبت نام کننده را در این مدت در استان به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: سلائق سیاسی ثبت نام شدگان حضور و مشارکت گسترده داوطلبان را از تمامی گرایشهای سیاسی درون نظام نوید می دهد و زمینه برای برگزاری انتخابات رقابتی با شکوه و با مشارکت حداکثری فراهم می شود.
صادقی همچنین بر لزوم ایجاد فضای انتخابات قانونی، سالم و پر نشاط تاکید و بیان کرد: باید تلاش شود تا همه چهره های علاقه مند خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه رقابت حاضر شوند.
وی افزود: در شرایط کنونی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات صحنه ای دیگر از قدرت نمایی ملت ایران خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیتهای انتخاباتی باید در چارچوب قوانین انجام گیرد گفت: باید برای تامین نیروی انسانی لازم جهت برگزاری پرشور و پرنشاط انتخابات از عناصر امین و کارآمد بهره برد.
وی افزود: باید تلاش کنیم در عرصه انتخابات، رقابت را برای انتخاب فرد صالحتر و رفاقت را برای ایجاد همدلی و همزبانی داشته باشیم.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز میان دوره ای شورای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.
شش میلیون نفر جمعیت خراسان رضوی ۱۸ نماینده از ۱۲ حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین هفت نفر از مجموع ۹۹ نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه اصلی و ۶۱ حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در ۲۷ شهرستان و ۴۲ بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.
همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح ۴۳ بخش و ۲۸ شهرستان هیاتهای سه نفره نظارت دارد.
خراسان رضوی شش میلیون و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد چهار میلیون و ۲۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز ۲۶۸ هزار و ۲۰۵ نفر رای اولی محسوب می شوند.
این استان ۱۳۰ هزار و ۸۸۴ رای اولی دختر و ۱۳۷ هزار و ۳۲۱ رای اولی پسر دارد.
برای خراسان رضوی ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد ۱۳ هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.
۱۲۱۱

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *