زنان موسیقی ایران در یک ماراتن زمستانه

اجرای کنسرت برای بانوان در ایران کار چندان راحتی نیست. با این حال زنان فعال موسیقی با وجود سختی‌ها و موانع پیش رو‌یشان همچنان ساز و آوازشان را در سالن‌های تهران کوک می‌کنند.به گزارش ایسنا، نبودن سالن کنسرت به تعداد کافی، اختصاص سئانس‌های مرده به اجراهای بانوان، وجود نداشتن شرایط برای تبلیغات و… از جمله مشکلاتی است که بانوان موسیقی با آن‌ها مواجه هستند؛ اما زمستان امسال با حضور چند چهره‌ مطرح موسیقی بانوان روی صحنه همراه است و باید دید در این رقابت نفس‌گیر و ترافیک کنسرتی، کنسرت کدام‌یک با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد.تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران در روزهای زمستان از گروه‌های موسیقی بانوان میزبانی می‌کنند که قرار است هرکدام با سبک و سیاقی متفاوت اجرایشان را روی صحنه ببرند.

هنگامه اخوان

هنگامه اخوان یکی از پیشکسوتان عرصه‌ آواز ایرانی است. او که از شاگردان زنده‌یاد ادیب خوانساری محسوب می‌شود، تا به حال کنسرت‌های متعددی را برای بانوان در تالار وحدت برگزار کرده و قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را برای آن‌ها اجرا کرده است.جدیدترین کنسرت هنگامه اخوان ۱۷ دی‌ماه و در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

سیمین غانم

پرطرفدارترین خواننده‌ زن این‌روزها در ایران میان بانوان سیمین غانم است. غانم سال‌هاست که کنسرت‌های پرمخاطبی را برای بانوان برگزار می‌کند و معمولا بخش قابل توجهی از کنسرت‌هایش را به اجرای قطعات خاطره‌انگیزش اختصاص می‌دهد.غانم قرار است در تاریخ‌های ۱۸، ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه بار دیگر در تالار وحدت با هوادارانش دیدار کند. این اجرا هر روز ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد و بهای بلیت‌های اجرا ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی بازیگر مطرح سینما و تئاتر هنوز درباره اولین کنسرت مستقلش اظهار نظری نکرده اما او یک گروه موسیقی را به نام خودش به ثبت رسانده است و قصد دارد با همراهی یک گروه باتجربه در زمینه‌ خوانندگی تجربه‌آزمایی کند.هنگامه قاضیانی و گروه تازه‌تاسیس‌اش ۱۹ و ۲۱ دی‌ماه و در ساعت ۱۵ در تالار وحدت روی صحنه خواهند رفت. یلدا صمدی (نوازنده پیانو) نیز او را در این کنسرت همراهی خواهد کرد.

ستاره قطبی

«ستاره قطبی» یکی از گروه‌های فعال بانوان در زمینه‌ موسیقی پاپ است که به سرپرستی بهار ایلچی (نوازنده پیانو) فعالیت می‌کند. این گروه به اجرای قطعاتی از زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌پردازد و تمام اعضای گروه تحصیلات آکادمیک موسیقی دارند و برخی از آن‌ها به زبان‌های انگلیسی‌، آذری و فرانسه‌ تسلط دارند‌. همچنین در بین خوانندگان گروه «ستاره قطبی» یک خواننده‌ فرانسوی‌زبان از ساحل عاج معمولا با آن‌ها روی صحنه می‌رود.کنسرت جدید «ستاره قطبی» 23 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

پریچهر خلوتی

در میان بانوان فعال موسیقی، پریچهر خلوتی به برگزاری کنسرت‌های خیریه شهرت زیادی دارد. او دوم بهمن‌ماه با همراهی گروه «پریشاد» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت و قطعاتی از استادان پیشکسوت موسیقی را اجرا خواهد کرد. قطعه‌ «رفتم که رفتم» با کلامی از معینی‌ کرمانشاهی و قطعاتی مانند «فردا تو می‌آیی»، «تو آخرین طبیبی»، «ساز شکسته»، «پشیمان شدم» و چند قطعه‌ بدون کلام بخشی از رپرتوار این اجراست.کنسرت پریچهر خلوتی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد و بهای بلیت‌های اجرا هم ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=138956
 
 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *