هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا: صداوسیما تبدیل به یک رسانه جناحی در دست گروه‌های افراطی شده است

محمد هاشمی گفت: وقتی تعهد اخلاقی و اسلامی وجود نداشته باشد یک عده قلم و زبان به مزد می‌شوند اما قطعا این مسائل تاثیری در میزان رای ایت الله هاشمی رفسنجانی نخواهد داشت مردم علی‌رغم همه فضاسازی ها انتخاب خود را می‌کنند و به ارکان نظام اعتماد دارند.

محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تشدید هجمه‌های افراطیون علیه آیت الله هاشمی گفت: ضعف اخلاق اسلامی یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می‌شود افرادی با توسل به تخریب اتهاماتی را متوجه برخی ارکان نظام کنند انتخابات یک مسابقه است و هر کسی حق دارد در ان شرکت کند.

وی افزود: عده‌ای که به جریان خود و پایگاه خود اعتماد ندارد، می‌دانند اگر روال عادی طی شود رقیب برنده است و برای این که خود را عرضه کند رقیب را تخریب می‌کنند این درحالی است که خودشان چیزی برای عرضه ندارند.

هاشمی با اشاره به اینکه رقابت در انتخابات باعث ایجاد شور و نشاط در کشور می‌شود، گفت: مشارکت بیشتر باعث تقویت نظام و کشور می‌شود کسانی که فاقد اخلاق اسلامی هستند و مولفه‌های جذب اعتماد مردم ندارند به تخریب رقیب روی می‌آورند تجربه نشان داده که این کارها نتیجه عکس می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران باهوش است و به موقع تصمیم درست را می‌گیرد همانطور که در سال ۹۲ با حضور به موقع در صحنه، انتخاب خود را کردند.

هاشمی با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: متاسفانه صداوسیما کاربرد رسانه ملی را ندارد و تبدیل به یک رسانه جناحی در دست گروه‌های افراطی شده که از آن به عنوان وسیله رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند. در حالی که بر اساس قوانین جاری، استفاده جناحی از صداوسیما نامشروع و غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما حق ندارد وارد حوزه جناح‌بندی‌ها شود، گفت: وقتی تعهد اخلاقی و اسلامی وجود نداشته باشد یک عده قلم و زبان به مزد می‌شوند اما قطعا این مسائل تاثیری در میزان رای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نخواهد داشت مردم علی‌رغم همه فضاسازی ها انتخاب خود را می‌کنند و به ارکان نظام اعتماد دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور نیاز به انسجام داخلی دارد، گفت: متاسفانه در این شرایط برخی سعی در ایجاد تفرقه دارند در حالی که این به زیان کشور است در یکی دو روز اخیر اتفاقاتی رخ داد که هر دو سمت آن ناصواب بود اعدام مظلومانه شیخ نمر کاری بود که عربستان انجام داد که به نظر می‌رسد این اقدام با تحریک صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام صورت گرفت و تلاش شد تا میان مسلمانان تفرقه‌ای ایجاد کند.

وی افزود: حرکت ناصواب دیگر این بود که عده‌ای بدون اجازه و خودسرانه وارد ساختان یک سفارتخانه شدند و فراموش کردند که ضوابطی هم وجود دارد این کار بسیار زشتی بود و باید جلوی آن گرفته می‌شد.

هاشمی با بیان اینکه موضوع قطع روابط دیپلماتیک با تنش‌آفرینی دو مساله جداست، گفت: عربستان بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران در مساله هسته‌ای موفق شد و برجام را نهایی کرد احساس شکست در سیاست‌های خود را داشت و تلاش کرد حتی مذاکرات به نتیجه نرسد اما وقتی نتیجه نداد برای جبران شکست خود دست به حرکات جنون آمیزی از این قبیل زد تا تنش در منطقه ایجاد کند. ضرر قطع روابط را پیش از همه عربستان خواهد دید چرا که یک کشور در استانه انقلاب است و ملتش از سیاست‌های حکام آن به سطوح آمده است.

وی تاکید کرد: فشارهای امنیتی عربستان نشان می‌دهد که این کشور در مرحله انفجار است و چون نتوانسته در یمن و سوریه و عراق تصمیمات خود را عملی کند اقدام به چنین کارهایی کرده زیان قطع رابطه را قطعا عربستان خواهد دید ما به آن معنا رابطه‌ای با عربستان نداشتیم در بحث قطع سفر حجاج به عربستان نیز آنها بیشتر زیان خواهند کرد چون سالانه حدود ۱ میلیون زائر به این کشور می‌رفت و همین باعث درآمدزایی برای آنها بود.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *