راه آهن ایران و زیمنس آلمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ «محسن پور سیدآقایی» مدیرعامل شرکت راه آهن و «اکل» مدیرعامل بخش حمل و نقل زیمنس این تفاهم نامه را امضا کردند.

به گزارش ایلنا ، راه آهن ایران براساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه در نظر دارد تا نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی در بخش های مختلف اقدام کند؛ از آنجایی که شرکت زیمنس دارای تجربه مفیدی در این حوزه بوده و همکاری طولانی در تامین تجهیزات ریلی در ایران داشته و علاقمند به توسعه همکاری با راه آهن ایران است، تفاهم نامه همکاری در بخش های مختلف ریلی امضا کردند.

براساس این گزارش، شرکت زیمنس روابط تجاری بلند مدت با مشتریان و شرکاء متعدد ایرانی داشته که قابلیت افزیش را دارد؛ بنابراین طبق این تفاهم نامه، طرفین توافق کردند ضمن همکاری های جدید در حوزه ریلی، در زمینه های برقی کردن خط ریلی تهران– مشهد، خط پر سرعت تهران – اصفهان، تامین و نگهداری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری، توسعه و بروز سازی سیستم های راه آهن، آموزش و انتقال تکنولوژی همکاری های مشترک داشته باشند.

براساس این تفاهم نامه، شرکت زیمنس در نظر دارد از طریق انتخاب شرکای داخلی، نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل اقداماتی را انجام دهد.

براساس متن تفاهم نامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت زیمنس آلمان، طرفین در نظر دارند مذاکرات درباره همکاری های جدید در حوزه ریلی آغاز کنند؛ همچنین علاقه مند به سرعت بخشیدن به مذاکرات برای انعقاد قراردادهایی در زمینه های ذیل با استفاده از تهسیلات فاینانس (هماهنگی به کمک زیمنس) هستند.

برای برقی کردن خط ریلی تهران-مشهد مقرر شده شرکت زیمنس اقدامات لازم شامل سیگنالینگ٬ تجهیزات برقی٬ لکوموتیو برقی٬ واگن مسافری و سرویس و نگهداری کامل را انجام دهد.

راه اندازی قطار سریع السیر تهران-اصفهان نیز به شرکت زیمنس واگذار می شود. براین اساس زیمنس درصدد است روی یک پیشنهاد فنی و مالی کار کند تا قادر به ارائه پیشنهاد سیگنالینگ و قطار مسافری سریع السیر برای این پروژه باشد. طرفین توافق می کنند تا هرچه سریع تر وارد مباحث فنی درباره تأمین و نگهداری شوند.

براساس این تفاهم نامه، شرکت زیمنس تامین ۵۰۰ دستگاه سالن مسافری به انضمام بررسی امکان تأمین فاینانس را متعهد می شود. طرفین توافق می کنند تا هرچه سریع تر وارد مباحث فنی و مالی درباره تأمین و نگهداری شوند. زیمنس امکان ارائه فاینانس را بررسی می کنند (به طور نمونه٬ توسط موسسه های مالی پیشتیبانی شده توسط سازمان های اعتبار صادارت).

«توسعه و بروزسازی سیستم های راه آهن ایران» از دیگر تفاهم های دو شرکت است. براین اساس توسعه سسیستم های راه آهن ایران (سیگنالینگ٬ برقی کردن ناوگان، مخابرات و غیره) شمال انتقال تکنولوژی و نگهداری، را شرکت زیمنس انجام می دهد.

در بخش آموزش نیز مقرر شده زیمنس مشاوره و آموزش های تحصیلی به راه آهن و مرکز آموزش و تأمین سیمیلاتورهای مرتبط با لکوموتیوها و قطارهای مورد استفاده در ایران، ارائه دهد.

در بخش انتقال تکنولوژی، زیمنس در نظر دارد از طریق انتقال شرکاء داخلی (با تأیید راه آهن جمهوری اسلامی ایران) نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات مختلف از جمله ناوگان و تجهیزات آن٬ سیگنالینگ٬ مخابرات و تجهیزات برقی کردن راه آهن اقدام کند. زیمنس درصدد ایجاد توانایی ها و ظرفیت های محلی برای تعمییر و نگهداری از طریق نمایندگی زیمنس٬ (زیمنس شرکت سهامی خاص) است.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *