مدیران تربت حیدریه با دوچرخه سر کار رفتند

تربت حیدریه- ایرنا- به مناسبت هفته هوای پاک، فرماندار ویژه تربت حیدریه و جمعی از مدیران اجرایی این شهرستان روز پنجشنبه با دوچرخه به محل کار خود رفتند.

 

به گزارش ایرنا، این اقدام با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان صورت گرفت که شماری از مدیران نیز با شرکت در همایش دوچرخه سواری این شهر، مسیر هفت کیلومتری تعیین شده برای این همایش را رکاب زدند.

رئیس هیات دوچرخه سواری تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: همایش دوچرخه سواری همزمان با هفته هوای پاک و با هدف توسعه فرهنگ زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا و نیز استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه برگزار شد. 

علی نیرویی افزود: در این برنامه علاوه بر برخی مسوولان دستگاه های اجرایی، افزون بر ۱۰۰ نفر از شهروندان با دوچرخه مسیر هفت کیلومتری شرکت نفت تا اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه را رکاب زدند.

وی برگزاری این همایش را اقدام مشترکی از سوی هیات دوچرخه سواری، اداره محیط زیست، ورزش و جوانان، شرکت نفت، هلال احمر و فرمانداری نامید و گفت: در این برنامه 'عبدالخالق مقربی'، قهرمان ۸۵ ساله دوچرخه سواری پیشکسوتان کشور نیز دیگر شرکت کنندگان را همراهی می کرد.

نیرویی افزود: اکنون یکصد نفر در تربت حیدریه به صورت حرفه ای دوچرخه سواری می کنند که ۱۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *