واکنش عجیب جناح راست به چالش این روزهای جناح چپ آدرس غلط اصولگرایان درباره ردصلاحیت اصلاح‌طلبان

آفتاب یزد – مریم علیزاده منصوری: داور به طرز عجیب و غیر قابل باوری در همان آغازین ثانیه‌های شروع بازی به تک تک بازیکنان یکی از تیم هایی که تمام کارشناسان بر پیروزی قطعی آن صحه می‌گذاشتند و پیش از شروع رقابت آن را برنده حتمی اعلام می‌کردند، کارت قرمز داد و به صورت ضربتی همه را اخراج نمود. در چنین شرایطی زمین و توپ بازی کادو پیچ شده در اختیار تیم حریف 


قرار گرفت و حالا مربی شان ترکیب تیمش را به هرشیوه ای که بچیند، سه ضلعی و چهارضعلی و سایر اشکال هندسی را که تشکیل دهد و هر سیستمی که پیاده کند باز هم نیک می‌داند که بازی را برده است. مگر آنکه داور از تصمیمش کوتاه بیاید و بر روی بازیکنان اخراج شده بازنگری کند و چندتن از اخراج شدگان را به زمین بازی راه دهد تا مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.


ورق برگشت!


بیش از ۷۲ ساعت است که ورق برگشته است. اصلاح‌طلبانی که تا همین هفته گذشته با تکیه بر وحدت مثال زدنی و پایه رایشان در میان مردم، خود را پیروز کارزار انتخابات مجلس دهم می‌دانستند سه روز است که در بهت و حیرت فرو رفته‌اند و برخلاف آنها اصولگرایان که تا پیش از تعیین صلاحیت کاندیداهای دهمین انتخابات مجلس روحیه خود را باخته 


بودند و دررسانه‌های متعددشان وحدت دکوری خود را در معرض نمایش می‌گذاشتند و با ترس و لرز از اصلاح‌طلبانی سخن می‌گفتند که قدرتمند تر از هر زمانی دیگر تحت لوای شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گرد هم آمده و درصدد بودند تا انتخاباتی شکوهمند و با نشاط را با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند غرق در شادی هستند چرا که قریب به سه روز است که هیئت‌های نظارت گوی و میدان را دودستی تقدیم اصولگرایان کرده و عرصه را خالی از هرچه اصلاح‌طلب بود، نموده است به طوری که بنا به گفته حسین مرعشی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در کشور حدود ۳۰۰۰ اصلاح‌طلب ثبت نام کردند که تنها ۳۰ نفر از آنها تایید شده اند. حالا اصولگرایان بی‌دغدغه و با فراغ بال در حالی که قند در دلهایشان آب شده است در میدان رقابتی که هیچ رقیبی وجود خارجی ندارد قرار است بتازند و در چنین شرایطی پیروز شوند. 


از همین روی باید قدردان هیئت‌های نظارت باشند. با این تفاوت که در آن انتخابات، اصلاح‌طلبان حضوری کم رنگ داشتند و اصولگرایان با چندین لیست در صحنه حضور یافتند اما در این انتخابات اصلاح‌طلبان به صورت حداکثری و پررنگ حاضر شدند اما کمرنگشان کردند. حالا دیگر 


چه تفاوتی می‌کند شورای ائتلاف اصولگرایان یک لیست بدهد یا هر کدام از احزاب این جناح سیاسی فهرست‌های خودشان را ارائه کنند.


اصلاح‌طلبان به وفور تایید شده اند!


قطعا اصلاح‌طلبان با همین تعداد اندک خود هم از انتخابات قهر نخواهند کرد و هنوز هم به بازنگری‌های شورای نگهبان امیدوارند. حال باید دید اصولگرایان درباره این ردصلاحیت‌های گسترده رقیب سیاسی شان چه واکنشی خواهند داشت و آیا واقعا می‌خواهند مجلس نهمی دیگر بسازند و در میدان رقابت بدون هیچ حریفی بازی کنند؟


در همین راستا حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره تایید صلاحیت تنها ۳۰اصلاح‌طلب، به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: اینکه می‌گویید تنها ۳۰نفر اصلاح‌طلب تائید شده‌اند، احتمالا منظورتان چهره‌های شاخص این جریان است که مرتبط با فتنه بوده‌اند. اما افرادی که به اصطلاح سفید بوده‌اند و چهره سرشناسی نبوده‌اند به وفور تایید شده‌اند. با توجه به کثرت ثبت‌نامی که اصلاح‌طلبان داشتند، پیش‌بینی می‌کردند که ردصلاحیتی‌هایشان زیاد باشند و سعی کردند که انبوهی از افراد را برای ثبت‌نام‌هایشان داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *