پیام همایش ائتلاف اصولگرایان: کسانی که از لیست کنار گذاشته می‌شوند، خرده نگیرند رقابت ۱۹۰ اصولگرا برای لیست ۳۰ نفره

گروه بازتاب – اصولگرایان در همایشی به مناسبت بزرگداشت شهادت شیخ نمر باقر النمر، آخرین وضعیت ائتلاف در این جناح را به مشورت نشستند. هرچند در این همایش نام بزرگداشت شیخ شهید عربستانی را بر خود داشت، اما تماما به حرف‌های انتخاباتی و سیاسی اختصاص یافت. از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این همایش، تاکید چهره‌های اصولگرا به کناره‌گیری چهره‌های اصولگرایی که در لیست ۳۰ نفره نهایی تهران حضور ندارند، بود. موضوعی که با وجود حضور ۱۹۰ نفر از اصولگرایان در رقابت انتخاباتی، در صورت عدم تمکین کاندیداهای این جریان، شکست تازه‌ای را برای ائتلاف اصولگرایی – که در شرایط فعلی نیز چتر آن همه اصولگرایان را در بر نمی‌گیرد – به دنبال خواهد داشت.
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نگرانی خود از این موضوع را به این صورت بیان کرد که «در حال حاضر بهترین عبادت تلاش برای تشکیل دو مجلس خوب و انقلابی است» و افزود: بهترین عبادت در حال حاضر تلاش برای به دست آوردن دو مجلس خوب و انقلابی است و چه بسا در قیامت به نمازها و روزه‌های ما توجه نشود و به عملکرد ما در زمینه انتخابات توجه شود؛ چراکه این عملکرد سرنوشت کشورمان را تعیین می‌کند. وی اضافه کرد: من نگران هستم که مبادا افرادی در مساله انتخابات کوتاهی کنند و در نهایت نمره قبولی نگیرند و سرنوشت کشور را با مشکل مواجه سازند. وی با اشاره به این‌که «اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیز در کنار گروه‌ها و شخصیت‌های این جریان سیاسی کاندیداهایی را برای انتخابات مجلس معرفی خواهند کرد» ادامه داد:‌ امیدواریم با استمداد از هدایت خداوند یک لیست ۳۰ نفره برای تهران فراهم شود و در شهرستان‌ها نیز همین شیوه عملی شده و لیست‌های انتخاباتی تهیه شود. وی با بیان این‌که «اگر اصولگرایان احساس کردند با تعدد نامزدها آسیب می‌بینند برای رضای خدا تعدد خود را کم کنند» گفت: اگر اصولگرایان برای رضای خدا و جلوگیری از آسیب‌ها، تعدد نامزدهای‌شان را بکاهند، در این صورت رحمت خداوند شامل حال ما خواهد شد و لیست واحد اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها آماده می‌شود. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امروز در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم و تنها مسئول رای خود نیستیم بلکه مسئولیت اجتماعی داریم و باید دیگران را نیز حمایت کنیم تا مبادا عده‌ای از افراد نپخته گول بعضی از شعارها را بخورند و بدون توجه به سوابق افراد به کسی رای دهند.
کسانی که از لیست کنار گذاشته می‌شوند، نباید خرده بگیرند
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز نیز طی سخنانی در این همایش گفت: از بین ۱۹۰ کاندیدای مطرح شده باید ۳۰ نفر را انتخاب کنیم و در این میان نیز عده‌ای که از لیست کنار گذاشته می‌شوند نباید نسبت به این موضوع خرده بگیرند. وی با اشاره به این‌که «جریان اصولگرایی اکنون به وحدت رسیده و در این مسیر مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است» اظهار کرد: ما در مسیر ائتلاف از همه گروه‌های اصولگرا دعوت کرده‌ایم تا به انتخاب کاندیداهای مدنظر برسیم و پس از جمع‌بندی‌ها نیز از مسئولین تشکل‌ها درخواست کرده‌ایم تا از میان ۱۹۰ کاندیدای ارائه شده لیستی ۳۰ نفره را اعلام کنند. تقوی ادامه داد:‌ پس از این مرحله از این ۱۹۰ کاندیدا نیز دعوت کردیم تا خودشان یک لیست ۳۰ نفره ارائه دهند تا در نهایت با جمع‌آوری سابقه این جمع ۱۹۰ نفره و برگزاری جلسه‌ای ۵ ساعته تقریبا به شناخت خوبی از این مجموعه دست پیدا کردیم. وی با اشاره به این‌که «تمام ۱۹۰ نفر مطرح شده برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس هرکدام از دیگری بهتر هستند» اظهار کرد: علی‌رغم این‌که از این لیست ۱۹۰ نفره هریک از دیگری بهتر است، اما در نهایت ما یک لیست ۳۰ نفره می‌خواهیم و کسی نباید خرده بگیرد که از لیست کنار گذاشته شده است هرچند که برخی از این کاندیداها نیز گفته‌اند که اگر در لیست قرار نداشته باشند از کاندیداتوری انصراف خواهند داد و تابع نظر شورای ائتلاف خواهند بود. وی در پایان گفت: همه اصولگرایان باید کمک کنند تا یک لیست و یک صدا از زمین اصولگرایی بیرون آید.
به لیست نهایی نزدیک شده‌ایم
غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «اصولگرایان در حال حاضر به لیست نهایی خود برای انتخابات نزدیک شده‌اند» اظهار کرد: خوشبختانه با جلساتی که میان تشکل‌ها و جریان‌های اصولگرا برگزار شده است قدم به قدم به فهرست نهایی اصولگرایان نزدیک شده‌ایم و از ۱۰ قدم موجود ۸ قدم را برداشته‌ایم و طی یکی دو روز آینده امیدواریم فهرست نهایی مشخص بشود. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *