جهانگیری: آنهایی که می گویند سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا خنجر به اقتصاد مقاومتی بود، به رهبری ظلم می کنند /عده‌ای مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن امور است

 


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتقادات برخی از سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به ایتالیا و فرانسه و انعقاد قراردادهای مختلف تجاری و اقتصادی، گفت: اینکه بگویند سفر به فرانسه و ایتالیا خنجر از پشت به اقتصاد مقاومتی بود،‌ ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری است.

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای مدیران ارشد بانک مرکزی که صبح امروز در ساختمان بانک مرکزی برگزار شد، وزارت نفت و بانک مرکزی را از جمله دستگاه‌هایی دانست که بیشترین فشار را در دوران تحریم تحمل می‌کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با تجربیاتی خود و همچنین ابزارهای هوشمندی که در اختیار داشتند دو نقطه حساس و کلیدی اقتصاد ایران را هدف‌گذاری کردند. آنها فشارهای سنگینی به بخش نفت که معمولاً تأمین کننده اصلی منابع اداره کشور است و همچنین سیستم بانکی به عنوان مرکز اصلی سیاست‌های عمده که منجر به شکوفایی اقتصاد می‌شود، وارد کردند.

 

جهانگیری با تقدیر از اقدامات انجام شده در بانک مرکزی، گفت: دوستان ما در نظام بانکی بسیار خوب عمل کردند و نگذاشتند که با وجود همه سختی‌ها در داخل، کشور با اخلال روبرو شود.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه عده‌ای در کشور مشغول چوب لای چرخ گذاشتن هستند، اظهار کرد: در کشور دو دسته از مسئولین حضور دارند. عده‌ای مسئولیت‌شان حل و فصل امور مردم است و عده‌ای دیگر مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن امور است. دسته دوم همواره از خوشحالی مردم ناراحت می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این افراد زمان مذاکرات می‌گفتند مگر می‌شود که مذاکرات را به نتیجه رساند و آمریکا تحریم‌ها را بردارد؟ پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و هنگامی که تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو شد این افراد بار دیگر مدعی می‌شدند که طرف مقابل هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود امتیازاتی به ایران بدهد.

 

جهانگیری با اشاره به انعقاد قرارداد خرید هواپیما با فرانسه، خاطرنشان کرد: طی ۳۷ سال اخیر زمانی که ما هواپیماهای دست دوم را از یک کشور دست چندم می‌گرفتیم و از آن در ناوگان هوایی کشور استفاده می‌کردیم بسیاری خوشحال می‌شدند که بالأخره کشور مالک تعدادی هواپیمای دست دو است اما در سفر اخیر رئیس جمهور دیدیم که مهمترین شرکت خارجی که حتی پیش از اعمال تحریم‌های هسته‌ای نیز فروش هواپیما به کشورمان را تحریم کرده بود ۱۱۸ هواپیما آن هم با تسهیلاتی ویژه به ما داده.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: حالا که این توافقات انجام شده در این شرایط آن برخی می‌گویند که آیا اولویت اول کشور هواپیما بوده است؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *