با حضور معاون وزیر بهداشت؛ سه پروژه درمانی در تربت حیدریه افتتاح شد

تربت حیدریه- ایرنا- در ششمین روز از دهه فجر، سه طرح درمانی روز شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح ها شامل مرکز سنگ شکن برون اندامی، مرکز ام.آر.آی و پایگاه شماره سه اورژانس ۱۱۵ شهری تربت حیدریه است که مجموعا برای اجرا و راه اندازی آنها ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 
همچنین امروز در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت، عملیات اجرایی ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی و نیز کلینیک تخصصی تربت حیدریه آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در مراسم کلنگ زنی کلینیک تخصصی تربت حیدریه گفت: زمین این کلینیک به مساحت دو هزار و ۱۰۰ مترمربع و ارزش ریالی افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیر تربتی 'حاج احمد بلبل تربتی' اهدا شده است.
دکتر حسین خادمی افزود: این کلینیک با هدف افزایش انگیزه ارائه خدمات درمانی و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی، استانداردسازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات ویزیت سرپایی و افزایش رضایت بیماران ساخته می شود.
وی سقف زمانی برای ساخت و بهره برداری از این طرح را بر اساس برنامه ریزی ها حدود دو سال و اعتبار اولیه ساخت و تجهیز آن را ۱۶ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: در این مرکز بالغ بر ۴۰ پزشک متخصص در بیش از ۱۶ رشته تخصصی به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
وی ارائه برخی خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه را از دیگر اهداف ایجاد این درمانگاه تخصصی عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: بنا است در پردیس دانشگاه نیز که در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار ایجاد می شود کلیه دانشکده ها، خوابگاه دانشجویی، سالن ورزشی، مسجد و فضای آموزشی و اداری، به صورت مرحله به مرحله ساخته شود.
خادمی به کمبود نیرو و حجم زیاد خدمات ارائه شده در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: علی رغم سنگینی کار بخصوص از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت، موفق شده ایم در این طرح به شاخص های خوب درمانی دست یابیم که ویزیت سرپایی ۱۰۳ هزار و ۸۶۹ نفر به مبلغ حق ویزیت پزشک متخصص بین ۳۰ تا ۳۵۰ هزار ریال از آن جمله است.
وی انجام پنج هزار و ۱۱۷ زایمان طبیعی رایگان و راه اندازی دو مرکز و چهار پایگاه سلامت در مناطق محروم تربت حیدریه با ۷۰ هزار نفر مراجعه کننده را از دیگر موفقیت های این دانشگاه در اجرای این طرح خواند.
هم اکنون ۲۸۱ تخت بیمارستانی در تربت حیدریه، مه ولات و زاوه وجود دارد که ۱۶۲ تخت آن مربوط به بیمارستان های مه ولات و زاوه است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای ۳۲ عضو هیات علمی و ۷۶۶ دانشجو است که مقاطع کاردانی و کارشناسی ۹ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و فوریت های پزشکی تحصیل می کنند. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /* 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *