از امروز در تالار وحدت سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای بانوان آغاز می شود

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی از ساعت ۳۰/۱۵ امروز(چهارشنبه ۲۱ بهمن) رسما آغاز می شود که دو اجرا از سه اجرای روز اول این جشنواره به گروه های بانوان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، در این دوره از جشنواره موسیقی فجر که دبیری آن را حسن ریاحی و مدیریت جشنواره را حمیدرضا نوربخش بر عهده دارد اولین اجرای جشنواره به طور اختصاصی برای بانوان برگزار می شود.

در واقع اولین اجرای رسمی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به کنسرت گروه بهار به خوانندگی هنگامه اخوان اختصاص دارد که از ساعت ۳۰/۱۵ امروز در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

هنگامه اخوان در این برنامه قصد دارد آثاری در آوازهای افشاری و اصفهان، از آهنگسازانی چون مرتضی خان محجوبی، علی‌اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی داود را بروی اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر، عارف قزوینی و فروغی بسطامی اجرا کند.

همچنین دومین اجرای روز اول سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر نیز به طور اختصاصی برای بانوان ترتیب داده شده است که طی آن گروه همنوازان به خوانندگی نجمه تجدد از ساعت ۱۵/۱۸ در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد.

نجمه تجدد این کنسرت را در دو بخش موسیقی ملی و کلاسیک به روی صحنه می برد؛ در بخش موسیقی ملی که شامل موسیقی تنبور نیز می شود گزیده ای از آثار این خواننده با گروه شمس در نظر گرفته شده که شامل قطعاتی چون«مستان سلامت می کنند»، «ساربان» و «آن سو مرا» می شود.

این خواننده در بخش موسیقی ملی نیز قطعاتی چون«بوسه های باران» و «آیینه جان» را برای اجرا در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر آماده کرده است.

سومین اجرای روز اول جشنواره نیز به کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری اختصاص دارد که از ساعت ۲۱ امشب در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

ارکستر سمفونیک تهران در این کنسرت «نی‌نوا» ساخته حسین علیزاده ، کنسرتو ویلن شماره یک مکس بروخ و سمفونی «فانتاستیک» اثر هکتور برلیوز را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد.

در بخش اجرای«نی نوا» سیامک جهانگیری به عنوان نوازنده نی اول و حسین خوش‌چهره به عنوان نوازنده نی دوم اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری را همراهی خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *