یت ا…هاشمی: نمی‌شود با حیله مردم را فریب داد لیست هاشمی برای خبرگان

آرمان- مطهره شفیعی: «هر جا هستید، فردا خیابان‌ها را پر کنید تا دنیا بداند مردم به ایران و انقلاب وفادارند.» روز چهارشنبه شخصیتی اینچنین مردم را به حضور در انتخابات فراخواند که خود یکی از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و اکنون برای یادآوری آرمان‌های آن روز یعنی ۲۲بهمن ۵۷ از مردم کشور می‌‌خواهد که با باشکوه برگزار کردن مراسم این روز به تقویت آرمان‌های انقلاب کمک کنند. بر کسی پوشیده نیست که هاشمی چه فداکاری‌هایی برای به ثمر رسیدن انقلاب کرده است و اکنون هم که نسبت به برخی انحرافات از آن آرمان‌ها گلایه دارد اما تاکید می‌کند حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲بهمن مانع خطاها خواهد شد. وی همچنین گفته است:«نبض تاریخ به تندی می‌زد و چرخ زمانه به سرعت می‌چرخید و در کشور دو دولت بود، یک دولت از سوی رژیم پهلوی، برای ادارات و سازمان‌ها بود و یک دولت از سوی امام(ره) و برای مردم بود.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر توکل امام(ره) بر خداوند و اعتقاد به نقش مردم، به سوره فتح اشاره کرد و گفت: «حضور فوج فوج مردم در خیابان‌ها بود که دل‌های حاکمان رژیم پهلوی را به لرزه انداخت و امام هم در تعابیر خود تاکید می‌کردند که نصر این انقلاب با ترس رژیم پهلوی سرعت گرفت.» هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر مردمی بودن انقلاب در جامعه و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، گفت: «مردم وطن و انقلاب اسلامی را دوست دارند و شاید از بعضی‌ها انتقاد داشته باشند، اما پای اصول نظام ایستاده‌اند.» وی افزود: «شرط تداوم انقلاب اعتماد به مردم است. نباید از مردم بترسیم. این مردم به ضدانقلاب رأی نمی‌دهند و به کسانی رأی می‌دهند که از لحاظ مادی و معنوی به مردم، انقلاب و کشور خدمت می‌کند.» هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: «باید در اقیانوس مردم شنا کرد و نمی‌شود با حیله مردم را فریب داد و باید دل مردم را آرام کرد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به همراهی مردم با انقلاب در انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: «با هوشیاری مردم، کسانی که قبلا ایران را تهدید می‌کردند، فهمیدند مردم ایران ضمن حفظ انقلاب، می‌خواهند با جهان ارتباط داشته باشند و به مذاکرات برگشتند.» وی با ابراز تعجب از اظهارنظر برخی‌ها درباره مسائل کشور و مواضع جمهوری اسلامی، گفت: «مثلا وقتی مسجل شد که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته می‌شود، بعضی‌ها در کشور می‌گفتند ما قدر نعمت تحریم‌ها را ندانستیم!» هاشمی‌رفسنجانی اینگونه اظهارنظرهای شتابنده را به خاطر نگرانی از افزایش اعتبار دولت در جامعه دانست و افزود: «این‌ گروه به خاطر باز شدن راه نگران شدند که مبادا رأی مردم در انتخابات اسفند برای کسانی باشد که مخالف مواضع آنان هستند، در حالی که انتخابات، یک عرصه ملی است و نباید در ایام تبلیغات و قبل از آن، کارهای تخریبی کنند.» وی تاکید کرد: «فصل انتخابات، فصل مناسبی برای تقویت روابط مردم با نظام است و اگرچه بعضی از کسانی که می‌توانستند در صحنه باشند، نیستند اما مردم با هوشیاری راهی را برای آینده نظام ترسیم می‌کنند که مشکلات به سمت حل تدریجی برود.» وی تفکرات بعضی‌ها را که رأی مردم را زینتی و تشریفاتی می‌دانند، خطرناک دانست و گفت: «مگر ما از آسمان آمده‌ایم؟! ما از همین مردم هستیم و تاکنون با خواست و رأی مردم بوده‌ایم و برای تداوم حضور ما نیز مردم باید نظر بدهند.»

ستایش لبیک به دعوت بزرگان

روز پنجشنبه متفاوتی داشت؛ از یک سو مورد استقبال مردمی قرار گرفت که متوجه حضور او در راهپیمایی ۲۲بهمن شده بودند و از سوی دیگر هراس تندروها از رای آیت‌ا… در انتخابات مجلس خبرگان با اقداماتشان اعم از جمع‌آوری بنرها و شعارهایشان مشخص بود. روز پنجشنبه آیت‌ا… هاشمی به آنچه از ملت خواسته بود خود زودتر جامه عمل پوشانید و به صفوف راهپیمایان پیوست. ساعت از ۱۰:۳۰ گذشته بود که رسانه‌ها خبری مبنی بر پیوستن آیت‌ا… هاشمی به جمع مردم از خیابان آزادی تقاطع ولیعصر را منتشر کردند. هاشمی مانند همیشه با لبخند به خیل جمعیت پیوست و لبیک به درخواست خود و دیگر بزرگان کشور را ستود.

جمع‌آوری بنرها با عکس هاشمی

اما در جریان راهپیمایی ۲۲بهمن اتفاقی رخ داد که اذهان را به خود مشغول کرد. بامداد روزپنجشنبه کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩۴ که حاوی تصویر مقام معظم رهبری، آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، رئیس‌جمهور و یادگار امام بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع‌آوری شد. «ایلنا» با انتشار این مطلب نوشت؛ جمع‌آوری بنرهای این فهرست توسط برخی نیرو‌ها در حالی صورت گرفت که امروز نخستین روز تبلیغات قانونی انتخابات خبرگان محسوب می‌شود و در این بنر‌ها بدون انتشار اسامی کاندیدا‌ها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قرآن و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان، آیت‌ا… هاشمی و دکتر حسن روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود. این در حالی است که تبلیغات وسیع اصولگرایان با پوسترهای زرد رنگ در روز ۲۲ بهمن از حاشیه‌های عجیب بود؛ باید دانست
هنوز زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز نشده است.

نامه ستاد هاشمی به وزارت کشور

پس از جمع‌آوری بنرهای ستاد مردمی آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی در ۲۲بهمن، این ستاد طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار روشن شدن علت اقدامات برخی نیروها در جمع‌آوری بنرهای قانونی و دستگیری چندساعته تعدادی از جوانان همکار ستاد شد. در این نامه آمده است: «ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات دولت خدمتگزار در برگزاری انتخابات پیش رو، به اطلاع می رساند در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، کلیه بنرهای انتخاباتی این ستاد که شامل آیه ای از قرآن کریم تصاویر رهبر انقلاب، ریاست جمهوری، یادگار امام(ره)، آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و سخنی از امام خمینی(ره) بود، بدون اطلاع و ارائه حکم قضائی توسط برخی افراد جمع‌آوری شده و تعدادی از همکاران این ستاد به دلیل توزیع بروشورهای این ستاد دستگیر و بروشورها نیز توقیف شدند که البته افراد دستگیر شده با مساعدت مسئولان ظرف چند ساعت آزاد شدند. لذا با توجه به آنکه اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد به طور کامل درچارچوب قوانین و مقررات بوده، خواهشمند است نسبت به بررسی و روشن شدن دلیل این اقدامات، مسترد کردن بنرها و بروشورهای این ستاد دستورهای لازم را مبذول فرمایید.»

فهرست خبرگان مورد حمایت هاشمی

۴۶ نامزد در سراسر کشور در لیست خبرگان ،خبرگان ٩۴ خواهند بود. فهرست مورد حمایت آیت ا… هاشمی رفسنجانی، قرار بود روز جمعه همزمان با سخنرانی ایشان در صداوسیما منتشر شود. نام این فهرست «خبرگان ٩۴ – خبرگان مردم» است و شامل ١۶ نام در استان تهران و حدود ۳۰ نفر در سایر حوزه‌های انتخابیه است.این در حالی است که همزمان با پخش سخنان آیت ا… هاشمی رفسنجانی از صدا وسیما ، فهرست خبرگان مردم که مورد حمایت ایشان است، منتشر شد. در فهرست استان تهران خبرگان مردم ، نام ١۶ تن از کاندیداهای خبرگان رهبری در استان تهران، به این شکل درج گردیده است: اکبر هاشمی رفسنجانی،حسن روحانی،ابراهیم امینی، محمد امامی کاشانی، محمود علوی ،محمد علی موحدی کرمانی، ابوالفضل میرمحمدی، محمد محمدی نیک(ری شهری)، محسن قمی، محمدعلی تسخیری، محمد سجادی عطا آبادی، قربانعلی دری نجف آبادی، هاشم بطحایی، محمدحسن زالی ( فاضل گلپایگانی)، علی ناصری یزدی و محسن اسماعیلی. لازم به ذکر است فهرست خبرگان مردم در سایر استان ها در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

تندروها بیکار نبودند!

مانندهمیشه مخالفان اعتدال و تدبیر آیت‌ا… هاشمی در روز پنجشنبه بیکار ننشستند و به انتشار اخبار کذب با هدف کمرنگ کردن استقبال گسترده از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداختند. مثلا تسنیم نوشت: «سال‌های گذشته به هنگام ورود آیت‌ا… هاشمی به جمع راهپیمایان، معمولا بخشی از راهپیمایان شعارهایی در اعتراض و انتقاد به برخی رفتارها و مواضع وی سر می‌دادند. امسال به هنگام ورود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع راهپیمایان حدود ۲۰۰نفر که احتمالا از صبح پنج شنبه برای حمایت از هاشمی در محل پیوستن وی به جمع راهپیمایان جمع شده بودند با شعار هاشمی، هاشمی حمایتت می‌کنیم و هاشمی، هاشمی خدا نگهدار تو وی را تا خیابان قریب بدرقه کردند،                                   اما تبلیغات انتخاباتی هاشمی در راهپیمایی ۲۲بهمن با واکنش راهپیمایان تهرانی مواجه شد. راهپیمایان تهرانی پس از مشاهده این صحنه با شعار «هاشمی، هاشمی، بصیرت، بصیرت» به حامیان آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی که به نظر می‌رسید سازماندهی شده‌اند، واکنش نشان دادند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت با کمک نیروهای انتظامی و امنیتی از تقاطع خیابان قریب راهپیمایی ۲۲ بهمن را ترک کرد.» جالب است که این خبر کذب را تنها تسنیم گزارش کرده و سایر رسانه‌ها اشاره‌ای بدان نداشتند و تنها به استقبال بالای راهپیمانان از هاشمی اشاره کرده‌اند. طبیعی است که تسنیم و بخشی از اصولگرایان طاقت مشاهده محبوبیت آیت‌ا… هاشمی را نداشته باشند که روز به روز هم افزایش پیدا می‌کند. برخی تندروها شانتاژ می‌کردند آیت‌ا… هاشمی در راهپیمایی ۲۲بهمن حضور پیدا نکند اما هاشمی آمد تا به آنها بگوید که فداکاری‌ها و ایثارهای او در مسیر پیروزی انقلاب پس از این هم برای تداوم آن ادامه خواهدداشت و تندروهای انقلاب ندیده بهتر است به فکر رفع مشکلات اردوگاه خودشان باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *