سنجش از دور با کمک پهپاد توسط مبتکران تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- مبتکران شرکت دانش بنیان سنجش از دور پارس، از شرکت های فناور مرکز رشد تربت حیدریه، موفق به استفاده از پهپاد برای انجام امور تحقیقاتی غیرنظامی شدند.

شرکت مزبور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان است که به عنوان نخستین شرکت در حوزه سنجش از دور در کشور، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییدیه محصول دانش بنیان گرفته است.
مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح خلاقانه مزبور توسط جمعی از محققان و کارشناسان جوان در حوزه های هوافضا، سنجش از دور و رایانه، طراحی و عملیاتی شده است.
مهران غفاری افزود: ما با اعمال برخی تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در پهپادها، توانستیم کاربری پهپاد در موارد غیرنظامی را بهینه سازی کرده و از آن خدمات متنوع و با دقت بسیار بالا بگیریم که از آن جمله تهیه عکس نقشه های با دقت در حد یک سانتیمتر را می توان نام برد. 
وی گفت: پردازشهای نرم افزاری صورت گرفته بر روی داده های اخذ شده توسط پهپاد موجب شده اطلاعاتی به دست آید که دسترسی به آن پیش از آن به علت وجود انحصار و تحریم ها به صورت عمومی امکان پذیر نبود.
غفاری افزود: کمک به مطالعات حوزه جغرافیایی، اسکن سه بعدی محیط، ارزیابی هوایی حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی، اکتشاف و مدیریت معادن، شناخت عوارض زمین، آمایش سرزمینی و پایش وضعیت مراتع و زمین های کشاورزی، از دیگر خدماتی است که از این ناحیه میسر شده است.
وی گفت: استفاده از پهپاد موجب کاهش قیمت خدمات شده و این کاهش هزینه، اقدامی موثر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برای سازمان های استفاده کننده از خدمات مزبور است. 
غفاری هزینه انجام تحقیقات و دسترسی شرکت به فناوری های فعلی را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: فعالیت این شرکت حاصل یک کار مطالعاتی پنج ساله ازسوی یک تیم ۱۱ نفره از محققان جوان کشور است.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *