نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات:فقدان برنامه ریزی، اصلی ترین مشکل این حوزه انتخابیه است

تربت حیدریه- ایرنا- یکی از نامزدهای دومین مرحله دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات فقدان برنامه ریزی را اصلی ترین مشکل این حوزه انتخابیه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، 'سعید باستانی' با تشریح دیدگاه ها و برنامه های خود، گفت: این نبود برنامه در همه مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت احساس می شود.
وی از فقدان توجه تخصصی به حوزه های مختلف اجرایی و مدیریتی شهرستان به عنوان دیگر مشکل این حوزه انتخابیه یاد کرد و افزود: معتقدم شهرها به صورت هیاتی و خارج از عرف مدیریتی اداره می شود که نتیجه آن عقب ماندگی و نیز واپسگرایی این منطقه است. 
فقدان نیروسازی و کادرسازی در سطح شهرستان و فقدان حمایت از مدیران مستعد به منظور ارتقای آنان به سطوح مدیریتی بالاتر، از دیگر کمبودهایی است که وی به آن ها اشاره دارد. 
باستانی در بخش دیگری اظهار داشت: در صورت موفقیت در انتخابات، از آنجا که معتقدم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیاز به یک برنامه کلان و بلندمدت راهبردی دارند، در ابتدا مشخص خواهیم کرد که این منطقه در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، فرهنگی، عمرانی، سرمایه گذاری و دیگر بخش ها به کجا می خواهد برسد. 
نامزد مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت افزود: سعی من بر این خواهد بود تا اولویت برنامه ها را در حوزه اقتصادی متمرکز کنم زیرا معتقدم زیرساخت های درآمدی باید بر اساس پتانسیل های موجود برنامه ریزی شود و لذا با نگاه به ظرفیت های موجود و به خصوص در حوزه های معادن، کشاورزی، گردشگری و استفاده از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه، که در مسیر جاده آسیایی و غرب به شرق است، باید برنامه ریزی کرد تا بتوان با فعالیت و ارزش گذاری در این حوزه ها زمینه توسعه پایدار و رشد اقتصادی منطقه را فراهم آوریم. 
باستانی، همچنین استفاده از ظرفیت های رقیب انتخاباتی و حامیان وی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضرورت دارد تا از همه پتانسیل ها و ظرفیت های بومی و مردمی استفاده شود و باید نگاه فردی، حزبی و گروهی را در مدیریت حوزه انتخابیه کنار گذاشت زیرا آنچه مهم است منافع عمومی مردم منطقه است. 
وی افزود: بر همین اساس و با توجه به نوع تحصیلات و تجربیات چند ساله، ترجیح می دهم به عضویت کمیسیون صنایع مجلس درآیم زیرا معتقدم از طریق این کمیسیون و رایزنی ها و لوایحی که مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت، می توان زمینه رشد و توسعه و رونق حوزه صنعت این شهرستان ها را فراهم آورد.
باستانی گفت: شرایط اقتصادی شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات مبتنی بر کشاورزی است و در کنار محصولات کشاورزی، چنانچه صنایع تبدیلی دایر و این محصولات فرآوری و بسته بندی شود، شرایط صادرات آنها بطور قطع محقق خواهد شد و باعث ایجاد ارزش افزوده محصولات و رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد. 
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد مردم در روز جمعه دهم اردیبهشت ماه با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای ضمن انتخاب فرد اصلح، یک بار دیگر مشروعیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را اثبات کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای وظیفه خود مبنی بر ایجاد فرصت برابر برای دو نامزد انتخاباتی، از ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، دیگر نامزد دهمین دوه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ، مورد حمایت جبهه اصولگرایان نیز به صورت تلفنی و مکتوب درخواست کرد تا دیدگاه های خود را به این دفتر ارائه کند که تا این لحظه از دفتر ایشان هیچ مطلبی دریافت نشده است.
حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در دور نخست انتخابات ۲۵ نفر بر سر تصاحب آن به رقابت پرداختند و دو نامزد که حائز بیشترین آرا بودند به مرحله دوم راه یافتند.
این حوزه انتخابیه با جمعیت ۳۵۰ هزار نفری و حدود ۲۳۰ هزار واجد شرایط اخذ رای شامل شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه است که اکنون سعید باستانی و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی برای تصاحب تنها کرسی نمایندگی این حوزه در مجلس با یکدیگر رقابت دارند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود و در استان خراسان رضوی، تنها انتخابات حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات به مرحله دوم کشیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *