رئیس کنسرواتوار تهران‌: موسیقی در ایران ۶ هزار سال قدمت دارد

 


به گزارش ایرنا،‌ بهزاد معافی، رییس کنسرواتوار تهران در نشست تخصصی خبری با اصحاب رسانه با عنوان «هنر و سیاست در نظام جمهوری اسلامی ایران»،‌ اظهار کرد: ایران نخستین کشوری بود که با وجود دانشگاه جندی شاپور (شهید چمران)، ‌در هنر موسیقی و روش‌های آکادمیک آن گام برداشته است.

وی گفت: از حدود دو دهه پیش موسیقی در جمهوری اسلامی به عنوان یک زیر مجموعه هنر، جایگاه واقعی خود را بازیافته است.

معافی افزود: موسیقی یک فرهنگ اصیل است و باید از سوی مسئولان به این مقوله بسیار مهم و در عین حال هنر ریشه دار کشور توجه جدی شود.

وی اضافه کرد: کنسرواتوار تهران به عنوان یک موسسه فرهنگی و هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمین مرکز آموزشی علمی در زمینه هنر موسیقی در دنیا است و از این رو باید به علاقه مندان و افرادی که می خواهند در این زمینه فعالیت کنند راه‌های صحیح و کسب معرف موسیقی ارائه شود.

معافی اظهار کرد: کنسرواتوار موسیقی تهران اکنون دهه دوم فعالیت تخصصی خود در حوزه آموزش عالی را با همکاری موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند سپری می‌کند و در این سالها بالغ بر ۱۰ هزار دانشجو، هنرجو و دانش پذیر را در عرصه موسیقی تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ دانشجو و هنرآموز در این مرکز تحصیل می‌کنند، افزود: در حال حاضر آنچه برای کنسرواتوار تهران اهمیت دارد تربیت افرادی است که بتوانند معلمینی شایسته برای نسل آینده باشند و به همین دلیل است که در استراتژی جدید آموزش موسیقی در کنسرواتوار تهران بهره‌گیری از فارغ التحصیلان کنسرواتوار در بخش آموزش‌های عالی آزاد و آموزش‌های علمی کاربردی، در کنار سایر استادان و چهره‌های ماندگار کشور تاکید شده است.

وی گفت: با توجه به امکانات منحصر به فرد این مرکز از جمله همکاری استادان مجرب موسیقی، استادان شاخص و چهره‌های ماندگار موسیقی کشور در این مرکز و از طرفی بهره گیری از تجارب مراکز بزرگ کنسرواتواری موسیقی با چندین کشور خارجی و تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و موسیقایی با این کشورها، بهره‌مندی از تکنولوژی روز آموزش همچون کارگاه‌های موسیقی و آهنگسازی رایانه ای و الکترونیک، آزمایشگاه تکنولوژی صدا، آموزش‌های مجازی و از راه دور با همکاری دانشگاهها و کنسرواتوارهای معتبر خارجی در رشته‌های مورد نیاز، مشاهده می‌شود که فارغ التحصیلان این مرکز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و تقریباً تمامی آنها در حوزه‌های مرتبط با موسیقی مشغول به کار هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *