تحریک برای برگزاری تجمع علیه دولت

 

آرمان- مطهره شفیعی: گویی گرمای هوا بیش از هر سال برخی را آزار داده و کلافه کرده است. البته تحمل گرما اگر چه سخت است اما آنچنان نیست که نتوان آن را تحمل کرد و باید عامل دیگری با آن همراه شده باشد که آن هم موضوعی نیست جز«کارنامه موفق دولت روحانی و ناموفق بودن پروژه دوره‌ای کردن این دولت». برخی این روزها سخت در تلاش هستند و به گفته صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور مردم را برای برگزاری تجمع علیه دولت دعوت می‌کنند! «اس‌ام‌اس‌»های ارسالی که صالحی امیری به آن اشاره کرد تعداد زیادی است، مانند اس‌ام‌اسی که از سوی یکی از بازنشستگان برای «آرمان» ارسال شد و محتوای اینچنینی داشت: «فردا ساعت ۸ صبح گردهمایی بازنشستگان لشگری و کشوری در مقابل مجلس شورای اسلامی». مشخص است دلواپسان بی تجربه هستند و تصور می‌کنند می‌توانند با استفاده از کلمه «گردهمایی» به‌جای «تجمع»، بازنشستگان را که نسبت به میزان افزایش حقوق خود در سال ۹۵ گلایه دارند با تغییر کلمات به سمت مجلس هدایت کنند! متن این «اس‌ام‌اس»ها و همچنین سایر تحرکات علیه دولت بدون شک در اتاق فکری تولید می‌شود که محمد باقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود اینگونه بدان اشاره کرده بود: « جلساتی هر هفته علیه دولت در روزهای شنبه تشکیل می‎شوند تا با انگیزه‌های سیاسی مشخص کنند در تخریب دولت روی چه موضوعاتی تمرکز شود. اتاق فکرهایی که در روزهای گذشته، یک روز پیامک دروغ علیه دولت منتشر می‌کنند، یک روز خبر بازداشت برادر رئیس جمهور را می‌دهند، یک روز فیش‌های حقوقی کلان را علم می‌کنند و ….» به عنوان نمونه همین تعطیلی کارخانه ارج که دلواپسان عزادار تعطیلی آن بودند ارتباطی با دولت یازدهم نداشت، بلکه این شرکت از سال ۸۶ ورشکسته شد و تا قبل از سال ۹۲ هفتاد درصد از کارکنان شرکت اخراج شدند. طبق اسنادی که از صورت‌های مالی شرکت ارج استخراج ‌شده، این شرکت از سال ۸۴ زیان‌ده بوده و از سال ۸۶ ورشکست محسوب می‌شد یعنی عملا ۱۰ سال است که شرکت ارج ورشکست بوده است. شاید سکوت دولتمردان یازدهم سبب جری شدن دلواپسان شده است. عبدا… ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در این راستا توصیه می‌کند: « دولت باید اول آنچه را که تحویل گرفته یعنی میراث هشت ساله احمدی نژاد را بیان کند؛ که هیچ گاه روحانی و دولتمردان عیان و آشکار بازگو نکردند که چه ساختار فاسد و به هم ریخته و تجزیه شده‌ای را تحویل گرفتند. دوم اینکه در همین عرصه مدیریتی کشور بر اساس آنچه که تا به حال نخبگان کشور و اقتصاددانان گفتند دست به تغییر و تحولات جدی بزند.»

خواب زمستانی دلواپسان درباره بی‌اطلاعی دولت از اتاق فکر

البته دولت انتظار ندارد که در تمام موضوعات و موفقیت‌ها مانند برجام مورد تشویق قرار گیرد و نقد نشود، چنانکه رئیس جمهور بارها از پذیرش نقد استقبال کرده است. برای مثال سال گذشته در نمایشگاه مطبوعات چنین گفت: « همه ما باید نقادی کنیم، دولت باید نقد شود، قوه قضائیه باید نقد شود و مجلس باید مورد نقد قرار گیرد.» صالحی امیری که مشاور روحانی است هم اخیرا در این باره اظهار داشته است: « هیچ کس نسبت به نقد مشکلی ندارد ولی تخریب چیز دیگری است، نقد با هدف خیرخواهانه و از روی دلسوزی است ولی تخریب با هدف انتقام جویانه است. ما می‌گوییم هر دولتی نقد نشود فاسد می‌شود ولی تخریب مانند موریانه است که نظام را با چالش مواجه می‌کند.» البته شاید اذعان شود که تخریب دولت موضوع تازه‌ای نیست و چرا در سال آخر فعالیت دولت به آن اشاره می‌شود که در پاسخ باید به اظهارات محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در سال ۹۳ و استاندار فعلی سمنان اشاره داشت که به « آرمان» گفته بود:«یک اتاق فکر با حرکت‌های به هم مربوط، در هم تنیده و زنجیره وار در گوشه و کنار کشور که به صورت هماهنگ از تریبون‌های رسمی کشور استفاده می‌کند، تخریب دولت را مدیریت می‌کند.» بنابراین دلواپسان نباید تصور کنند که دولت از وجود جلسات شنبه بی اطلاع بوده بلکه با بزرگواری اجازه داده بود دلواپسان به مسیر حقیقت و همراهی در تحقق خواست ملت گام بردارند که چنین نشد و در سال آخر دولت با توجه به وعده بازگو کردن همه موضوعات به مردم است که خبر جلسات اتاق فکر علیه دولت اطلاع‌رسانی شد!

تاریخ تکرار می‌شود

اتاق فکر تخریب دولت تنها مختص روحانی و دولتمردان او نیست، بلکه در سال‌های ۷۶ تا ۸۴ هم در این اتاق جلساتی برای هجمه به دولت اصلاحات برگزار می‌شد که رئیس آن دولت عنوان کرد هر ۹ روز یک بحران برای دولت درست می‌کنند و در سال ۸۴ دولتی برسر کار آمد که بعدها مشخص شد برخی از حامیان دولت نهم از اعضای اتاق فکر تخریب دولت اصلاحات بوده و برای نشاندن یکی از همفکران خود بر کرسی ریاست جمهوری حواشی درست می‌کردند. این اشتراکات سبب شد که پس از سخنان اخیر محمدباقر نوبخت در نشست مطبوعاتی اخیرش درباره تشکیل اتاق فکرهایی علیه دولت یازدهم، سخنگوی اسبق دولت نیز با او ابراز همدردی کرد. عبدا… رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات، عکسی از حضور خود در پشت تریبون سخنگویی دولت اصلاحات و نوبخت در پشت میز سخنگویی دولت روحانی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده ودر شرح این عکس با بیان این جمله که «تاریخ تکرار می‌شود» نوشت:« ۱۸ دی۸۲: روزنامه‌ها به نقل از سخنگوی دولت خاتمی از تشکیل ستاد جنگ روانی علیه دولت خبر می‌دهند».« ۲۶ خرداد ۹۵: روزنامه‌ها به نقل از سخنگوی دولت روحانی از تشکیل اتاق فکر علیه دولت خبر می‌دهند.» برخی دلسوزان با رویت صفحه اینستاگرام رمضان‌زاده چنین گفتند که دولت یازدهم فاقد بسیاری محدودیت های دولت اصلاحات است و از همین رو تصور نمی‌شود دلواپسان بتوانند در دولت دوازدهم یکی از همفکران خود را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *