پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا:نشست ماهانه همدلی جناح‌های سیاسی به وفاق ملی کمک می‌کند

 

یک عضو فراکسیون امید با استقبال از پیشنهاد رئیس‌جمهور برای برگزاری نشست‌ ماهانه همدلی جناح‌های سیاسی گفت که برگزاری چنین نشست‌هایی به وفاق ملی کمک می‌کند.

پروانه مافی

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «پیشنهاد رئیس‌جمهور برای برگزاری نشست‌ ماهانه همدلی جناح‌های سیاسی بسیار خوب است» گفت: هر چه جامعه را در حوزه احزاب و دوری از فضای دوقطبی تقویت کنیم‌ به نفع کشور خواهد بود، باید تلاش شود احزاب و جناح‌های سیاسی به یکدیگر نزدیک شوند، چون دو قطبی بودن جامعه به ضرر هر دو جناح تمام می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد که تقابل جناح‌های سیاسی جز خسارت برای مردم و انقلاب و نظام چیزی به بار نیاورده است، اینکه جناح‌ها بخواهند در فعالیت‌های سیاسی به جان هم بیفتند و تلاش کنند همدیگر را ضایع کنند، با عقل و منطق و چارچوب فعالیت‌های حزبی و سیاسی و آن چه در دنیا رایج است، سازگاری ندارد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه گفت: باتوجه به اینکه این پیشنهاد از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، بهتر است تشکیلاتی برای برگزاری چنین نشست‌هایی تعریف شود تا این تشکیلات ماهیانه موضوعات و مصوبات احتمالی و نتایج آن را دنبال کند.

به گفته مافی وجود چنین نشست و تشکیلاتی علاوه بر کمک به وفاق ملی باعث افزایش همدلی و همزبانی می‌شود و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند؛ اقدامی که نتیجه نهایی آن به نفع احزاب و تاثیرگذار در رشد و توسعه تشکل‌های سیاسی و احزاب خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که «با تقابل رشد حاصل نمی‌شود» گفت: متاسفانه برخی گروه‌ها برای آن که رقیب را به زمین بزنند از ابزارهای نادرستی استفاده می‌کنند که اخلاقی، شرعی و قانونی نیست، رویکردی که در برخی مواقع در فضای سیاسی کشور پررنگ می‌شود آن هم به این دلیل که این افراد از دایره اخلاق خارج شده‌اند و یا اینکه می‌خواهند به هدفشان به هر طریقی حتی با تخریب برسند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *