نماینده مردم تربت حیدریه دکتر سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:ایجاد بنگاه های کوچک در شرق کشور توجیه ندارد

تربت حیدریه- ایرنا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست پرداختن به بنگاه های کوچک، در شرق کشور که از واحدهای بزرگ اقتصادی چندان بهره ای ندارد، فاقد توجیه اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مه ولات اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت های لازم برای راه اندازی واحدهای بزرگ اقتصادی در شرق کشور هنوز فراهم نشده است.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات از تشکیل فراکسیون شرق کشور در مجلس خبر داد و گفت: عملکرد دولت ها در این خطه نسبت به جمعیت و وسعت آن بسیار ضعیف بوده و باید کارهای زیرساختی و زیربنایی در این منطقه انجام شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای ایجاد تحرک بیشتر باید زمینه ورود و امنیت سرمایه گذار به منطقه فراهم شود.
باستانی رویکرد دولت در حوزه کشاورزی را نیز قابل انتقاد خواند و افزود: عمده تمرکز دولت بر تسهیل کارها در حوزه جهاد کشاورزی بوده و حال آنکه اقتصاد کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی بهره وری در حوزه کشاورزی، افزود: باید کشور ما در زمینه محصولاتی چون پسته و زعفران از نظر علمی در دنیا شاخص بوده و به مرجع علمی در این بخش ها تبدیل شود.
نماینده تربت حیدریه در مجلس در خصوص موضوع سپرده گذاران پدیده و میزان نیز گفت: با ارسال نامه به وزیر کشور پیگیر این دو موضوع و احقاق مطالبات سپرده گذاران هستیم.
باستانی همچنین در خصوص ماجرای حقوق های نجومی برخی مدیران بانکی نیز گفت: عمده مدیران کشور مدیرانی پاکدست هستند و نباید به دلیل دریافت حقوقهای نجومی توسط تعداد معدود، همه مسئولان کشوری زیر سئوال بروند.
فرماندار مه ولات نیز در این نشست راه اندازی صندوق کارآفرینی امید، تعیین تکلیف ساختمان شبکه بهداشت و درمان و بهسازی جاده مه ولات – کاشمر و مه ولات – گناباد را از مهمترین نیازهای این شهرستان خواند و خواستار پیگیری این موارد توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی شد.
مسعود رنجبر با تاکید بر ضرورت قانونمندی مدیران و همسویی آنان با سیاست های عمومی دولت، گفت: مدیرانی که نمی توانند همسو با دولت در راستای اجرای این سیاست ها گام بردارند از سمت خود برکنار و جایگزین خواهند شد.
وی همچنین با هشدار نسبت به استفاده غیرقانونی از خودروهای دولتی، گفت: خودروهای اداری بدون برگه ماموریت در این شهرستان توقیف می شوند.
رنجبر افزود: کلیه خودروهای اداری پلاک قرمز و سفید، که بدون مجوز در این حوزه استحفاظی تردد کرده و یا مقابل منازل پارک شده باشند، توقیف خواهند شد.
رئیس دادگستری مه ولات نیز در این نشست از کاهش ورودی پرونده به این حوزه قضایی در سه ماهه نخست امسال نسبت به پارسال خبر داد.
حسین تقی نژاد همچنین به کاهش پرونده های طلاق در این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال ۹۴ پرونده طلاق در شهرستان تشکیل شد که این رقم در سال قبل از آن ۱۵۵ فقره بوده است.
وی بیشترین فراوانی پرونده های مطروحه در این شهرستان را ضرب و جرح، سرقت و تصادفات عنوان و اظهار کرد: پارسال ۱۰ هزار و ۸۴۳ پرونده به حوزه قضایی شهرستان وارد شده که نسبت به سال قبل از آن هشت درصد کاهش داشته است.
شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات با مرکزیت شهر فیض آباد، در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.
آ/۵۱۳۲

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *