کارگران کارخانه کاشی تربت حیدریه خواستار حقوق معوقه خود شدند

تربت حیدریه- ایرنا- شماری از کارگران کارخانه کاشی 'زرین' تربت حیدریه روز سه شنبه با حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

یکی از این کارگران که شمارشان به ۵۰ نفر می رسید، به خبرنگار ایرنا گفت: حدود هفت ماه است که کارخانه دستمزدی به ما پرداخت نکرده و این موجب بروز مشکلاتی در زندگی روزمره ما شده است.
به گفته وی این کارخانه بخش خصوصی ۲۵۷ نفر کارگر دارد، که اخیرا ۵۱ درصد سهام آن به شخص دیگری واگذار شده و همین نقل و انتقالات و نیز تغییر مدیریت آن، مشکلاتی را به وجود آورده است. 
تجمع کنندگان پس از مدتی برای مذاکره با مسئولان فرمانداری، مسئولان ادارات کارگری شهرستان و نیز مدیران کارخانه به داخل فرمانداری رفتند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تربت حیدریه گفت: در نشست مدیران کارخانه کاشی با نمایندگان کارگران معترض مقرر شد بخشی از طلب کارگران تا ۱۵ تیرماه به حساب آنان واریز و مابقی نیز در نوبت های بعدی تسویه شود. 
مهدی ناصری افزود: در این جلسه تاکید شد که چنانچه مدیران کارخانه کاشی به تعهدات خود عمل نکنند، فرمانداری راسا وارد عمل شود. 
کارخانه کاشی زرین تربت حیدریه بر اساس ظرفیت اسمی، توان تولید روزانه ۱۴هزار متر مربع کاشی را دارد که به علت تحریم ها و کمبود نقدینگی اکنون این رقم به روزانه ۵ هزار مترمربع رسیده که عمدتا به کشور عراق صادر می شود. 
این کارخانه بدهی های زیادی نیز به شرکت های خدماتی آب، برق و گاز دارد. 
تلاش خبرنگار ایرنا برای کسب نطرات مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه تا لحظه مخابره خبر بی نتیجه ماند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *