رتبه سوم جهانی ایران در شاخص رشد کمی علم

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با بیان این که مقایسه تعداد مدارک ایران در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در پایگاه استنادیISIدر مقایسه با سایر کشورهای دنیا نشان می‌دهد که رشد کمیت تولید علم کشور حدود ۸ درصد است، گفت: ایران در این شاخص در رتبه سوم و دو کشور روسیه و استرالیا به ترتیب با رشد کمی ۱۳درصد و ۹ درصد قبل از ایران قرار دارند.

 

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی با تاکید بر این که رشد کل علم دنیا در ISIمنفی۴ دهم درصد است، سهم کمیت تولید علم کشور در پایگاه استنادیISI را در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱٫۳ درصد دانست و گفت: این مقدار در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته و به ۱٫۴ درصد و در سال ۲۰۱۵ به ۱٫۵ درصد رسید و در سال ۲۰۱۶ مجددا این مقدار افزایش یافته به نحوی که اکنون سهم ایران از کل کمیت تولید دنیا برابر با ۱٫۸ درصد است.

وی با اشاره به وضعیت تولید علم ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس، گفت: براساس آخرین اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس سهم ایران از کل تولید علم دنیا در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱٫۹ درصد است. در سال ۲۰۱۰ سهم ایران از کل تولید علم دنیا برابر با ۱٫۲ درصد و در خلال سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ این رقم حدود ۱٫۵ درصد بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *