برگزاری شکوهمند مراسم ترحیم کیارستمی

مراسم ترحیم هنرمند سینمای ایران زنده یاد عباس کیارستمی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش فارس، علیرضا شجاع‌نوری مجری یادبود مراسم ختم عباس کیارستمی در ابتدای مراسم گفت: خوشحال نیستم به بهانه نبودن این هنرمندی که مثل هیچکس نبود، در اینجا باشم و شما عزیزان را به دیدار بنشینم. هر لحظه بیشتر غیبتش بر خودمان و اطرافمان سخت‌تر می‌شود و غم بزرگی را فراهم می‌آورد.وی ادامه داد: برگزاری مجلس یادبود برای هنرمندی که مثل هیچ هنرمند دیگری نبود بسیار سخت است مخصوصاً برای ما که احساس می‌کنیم هر کداممان به او نزدیک‌تریم. ما هیچ چارچوبی برای این مراسم در نظر نگرفتیم تنها برای اینکه یکدیگر را ببینم و آرام شویم در کنار هم جمع شدیم. او به شادی روح نیازی ندارد زیرا من مطمئنم او شاد شاد است. ما در کنار هم باید قدر یکدیگر را بدانیم. کیارستمی مثل هیچکس نبود.

بهمن فرمان آرا از دوستان قدیمی کیارستمی در شرایطی که گریه می‌کرد و امکان حرف زدن برای او فراهم نبود گفت: قرار ما این نبود قسمتی از شعر کیارستمی برای‌تان زمزمه می‌کنم. از زبان بیزارم از زبان تلخ، تند، از زبان دستور، از زبان کنایه با من با اشاره به صحبت کن.

انتقاد شدید مهرجویی از جامعه پزشکی

داریوش مهرجویی کارگردان و از دیگر دوستان عباس کیارستمی نیز طی سخنانی گفت: برخلاف آقای فرمان‌آرا من عصبانی هستم. ۳ روز است نخوابیدم. اندوه عمیقی را تجربه می‌کنم عصبانی از این حادثه‌ای که حاصل سهل‌انگاری، ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی جراحانی که عباس کیارستمی را کشتند قاتل میان ما است. پزشکان گوهر گران‌بهایی را کشتند و ما وظیفه‌مان این است که آنها را به محاکمه بکشیم. او ۲ هفته پیش سالم بود بی‌عرضگی دکتر جراح که سوگند یاد کرده جان یک انسان هنرمند را گرفت من عصبانی‌ام از این بی‌مسئولیتی، از این حقارت که گریبانگیر ما شده قاتل میان ماست.

هوشنگ مرادی کرمانی با تعریف از خاطره‌ای که با عباس کیارستمی داشت از یاد و خاطره او به نیکی سخن گفت و تأکید کرد ۲ فرزند او فرزندان بسیار خوبی هستند که ما باید در کنار آنها باشیم

خسرو سینایی درباره کیارستمی گفت:‌ کیارستمی گنجی بود و گنج را در دل خاک پنهان می کنند. جایش همیشه خالی خواهد بود. تردید ندارم نام کیارستمی بر کتبیه تاریخ فرهنگ جهان هک شده و خواهد درخشید .

شادمهر راستین در ادامه این مراسم گفت: باید شأن این هنرمند جهانی را رعایت کنیم و جهانی بودن ایشان را در نظر داشته باشیم و برنامه‌ای برای دریافت تسلیت‌های کشورها و جشنواره‌های مختلف داشته باشیم. گلی امامی، داستان‌نویس نویسنده هم اظهار داشت: به غیر از آنچه همه گفتند باید بگویم روزگار سختی می‌گذرد. هیچ کدام از دوستانش در این چند روز نتوانستند غم از دست دادنش را فراموش کنند و نخواهند کرد.

علاوه بر وزیر ارشاد، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی مرادخانی معاون هنری، علیرضا تابش مدیر بنیاد فارابی، رضا میرکریمی،خسرو سینایی، جمشید هاشم پور، داریوش مهرجویی، عادل فردوسی پور، محمدرضا دلپاک، فرشته طائرپور، هانیه توسلی، شادمهر راستین، سیروس الوند، بهنوش طباطبایی، حبیب رضایی، مهناز افشار، همایون اسعدیان، بهمن فرمان آرا، نیکی کریمی، امیرحسین علم الهدی، اکبر عالمی و جمشید گرگین در این مراسم حضور داشتند.

نمایش فیلم‌های عباس کیارستمی در خانه هنرمندان ایران

فیلم‌های عباس کیارستمی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، با همکاری خانه هنرمندان ایران، خانه سینما و گروه هنروتجربه، فیلم‌های عباس کیارستمی از ۲۳ تا ۲۶ تیر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

آثار عباس کیارستمی از ۲۳ تا ۲۶ تیر از ساعت ۱۳ تا ۲۳ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند. ورود برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *