نماد دونده المپیکی ایران در تربت حیدریه رونمایی شد

تربت حیدریه- ایرنا- نماد (لوگو) 'حسن تفتیان'، نماینده دو ایران در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو، شامگاه سه شنبه در ورزشگاه تختی تربت حیدریه با حضور مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این دوندهٔ سرعتی ایران پارسال موفق شد در مسابقات بین المللی کازانف قزاقستان سهمیه دو ۱۰۰ متر بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در آیین رونمایی از نماد اختصاصی این دونده ملی گفت: این نماد توسط جمعی از هنرمندان شهرستان و برای نخستین بار در تاریخ ورزش حرفه ای کشور طراحی شده که به تایید وزارت ورزش و جوانان نیز رسیده است.

سیدحمیدرضا امینی افزود: نماد یادشده با عنوان 'سفیر یوزپلنگ ایرانی'، که نقش یوز و عدد ۱۰۰ را بر خود دارد، ضمن اشاره به سرعت کم نظیر این ورزشکار المپیکی، گونه ارزشمند و منحصر به فرد محیط زیست ایران را نیز تداعی می کند.

وی گفت: تلاش داریم از کمیته ملی المپیک مجوز لازم برای گنجاندن این نماد بر روی لباس حسن تفتیان در زمان حضور در رقابت های المپیک ریو را بگیریم.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی وجود چنین ورزشکاری را مایه افتخار برای اهالی این خطه خواند و بر ضرورت حمایت مادی و معنوی دستگاه های مختلف از وی تاکید کرد.

سعید باستانی افزود: این مایه مباهات تربتی ها است که نام شهرشان با افتخارآفرینی این جوان برومند و پرتلاش، در شبکه های معتبر جهانی آورده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: در راستای حمایت از این ورزشکار ملی المپیکی، با مصوبه شورای شهر، وی به مدت یک سال از حقوق شهرداری بهره مند می شود.

حسین جهانشیری افزود: تندیس 'حسن تفتیان' نیز با صرف ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شده که بزودی در یکی از میدان های شهر تربت حیدریه نصب می شود.

حسن فتحی نیا، فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با تحسین راه اندازی پویش حمایت از حسن تفتیان در شبکه های اجتماعی، ابراز امیدواری کرد که با افتخارآفرینی وی در عرصه المپیک، بزودی جشن استقبال از این قهرمان ملی در تربت حیدریه برگزار شود.

حسن تفتیان، متولد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تربت حیدریه دوندهٔ دو سرعت ایران است که پارسال موفق شد در مسابقات بین المللی کازانف قزاقستان سهمیه دو ۱۰۰ متر بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.

تفتیان بتازگی علاوه بر کسب قهرمانی در سی و چهارمین دوره رقابت های بین المللی مادرید اسپانیا، رکورد ملی دو ۱۰۰ متر کشورمان را که در اختیار خود وی بود، بهبود بخشید.

شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *