ورزش پهلوانی تربت حیدریه در خاک بی پولی

 

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای تربت حیدریه گفت: کمبود اعتبار توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در این شهرستان را با مشکل روبه رو کرده است.

حسن فولادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون خود بناگزیر کلیه هزینه های هیات را از جیب شخصی تامین می کنم و از سوی هیچ دستگاه دولتی یا حامی خصوصی، کمکی به این هیات نمی شود.
وی افزود: این در حالی است که امکانات و قابلیت های خوبی برای ترویج این رشته اصیل ایرانی در منطقه وجود دارد که وجود ۶ گود زورخانه و نیز ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده از جمله آن است.
فولادی با اشاره به قهرمانی ورزشکاران این شهرستان در استان در چهار سال اخیر، گفت: با وجود تاکیدی که بر ترویج فرهنگ زورخانه ای در مدارس می شود، تاکنون آموزش و پرورش شهرستان تقاضایی برای برپایی دوره های آموزش این رشته ها برای دانش آموزان نکرده است.
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۷ شوال (یک مرداد)، مصادف با روز نبرد حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق، به عنوان 'روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای' نام گرفته که همه ساله در هفته اول مرداد، آیین ها و مراسم خاص این رشته در کشور برگزار می شود.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۵۱۳۲/۶۱۲۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *