بدهی ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر

 

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: هم اینک شهرداری این شهر ۷۵۰ میلیارد ریال به 'بانک شهر' بدهکار است.

 

به گزارش ایرنا حسین جهانشیری سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران افزود: این بدهی به دلیل اوراق مشارکتی است که شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده از طریق بانک شهر تهیه کرده است.
وی افزود: شورا برای تامین منابع مالی شهرداری، علاوه بر ساخت و سازهای متداول، فعالیت در طرح های سرمایه گذاری را تکلیف کرده که برخی از جمله طرح بازار زعفران به دلیل کم کاری پیمانکار به تعویق افتاده است.
جهانشیری در تشریح طرح یاد شده گفت: از یک سو داشتن عنوان قطب عرضه زعفران جهان و از سوی دیگر عرضه نامناسب این محصول خاص در نقاط حاشیه شهر، ما را بر آن داشت با هدف ساماندهی نسبت به راه اندازی بازار گل زعفران در محل پایانه مسافربری با کمک سرمایه گذار خصوصی قرارداد ببندیم.
جهانشیری گفت: زمین مورد نیاز برای ایجاد بازار بین المللی گل و پیاز زعفران در اختیار سرمایه گذار طرف قرارداد قرار گرفت، اما متاسفانه با گذشت یکسال و با وجود فرصت دوباره ای که به وی داده شد، نتوانست به تعهدات خود عمل کند.
وی با بیان اینکه قرارداد مزبور در نشست هفته جاری شورا فسخ شد، افزود: در حال بررسی شرایط برای واگذاری کار به سرمایه گذار دوم هستیم.
وی در خصوص تکمیل طرح قطعه نام آوران و مشاهیر در بهشت جوادالائمه(ع) تربت حیدریه گفت: با وجودی که این طرح به تصویب شورا رسیده، دخالت برخی در تصمیم گیری های شورا، اجرای آن را با مشکل مواجه ساخته است.

* مانع تراشی مشهدی ها در مسیر پارک آبی تربت حیدریه
رئیس کمیسیون محلات و اصناف شورای اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: ایجاد مانع از سوی افرادی در مشهد و تربت حیدریه، اجرای طرح پارک آبی در بوستان جنگلی پیشکوه تربت حیدریه، توسط بخش خصوصی، را ابتر گذاشته است.
سیدمحمد هاشمی با خودداری از توضیح بیشتر در این خصوص، اظهار کرد: این در حالی است که زمین مورد نیاز توسط سرمایه گذار خریداری شده و تمام سعی ما بر این است تا سرمایه گذار را با یک کار کارشناسی شده به میدان عمل وارد کنیم.
وی افزود: از مجموع ۲۸ محله تعریف شده در تربت حیدریه، تاکنون در ۱۵ محله تشکل شورایاری ایجاد شده تا مردم به عنوان بازوان فکری شهرداری در زمینه آبادانی و عمران و فرهنگ سازی رعایت حقوق شهروندی وارد کار شوند.

* آتش نشانی تربت حیدریه را متحول کردیم
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: یکی از مهمترین اقدامات شورا خرید تجهیزات مورد نیاز برای آتش نشانی و ایجاد تحول در این سازمان است اما معتقدیم هنوز کارهای زیادی در این خصوص بر زمین مانده است.
نادر سلیمانی همچنین از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر تربت حیدریه در هفته دولت خبر داد و افزود: با نصب سه دوربین مجهز در تقاطع های پرتردد شهر این مرکز در محل شهرداری راه اندازی خواهد شد.

* تدارک برای برپایی جشنواره آیینی زعفران
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: جشنواره آیینی زعفران، امسال نیز چون سالهای گذشته در آغاز فصل برداشت، در این شهرستان برگزار می شود که در آینده در این خصوص بیشتر اطلاع رسانی خواهیم کرد.
اشرف جهانشیری از زعفران و ابریشم به عنوان ۲ محصول راهبردی این خطه یاد کرد و افزود: شورای شهر وظیفه خود می داند برای معرفی این دو محصول و جلب توجه مردم دیگر نقاط کشور و نیز جهان به این منطقه برنامه های خاصی را تدارک ببیند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عکس زعفران، که سال گذشته با حضور سفیر اندونزی در ایران برپا شده بود، گفت: امسال نیز بنا داریم مسابقه طراحی نماد زعفران و ابریشم را در شهرستان برگزار کنیم.
وی گفت: متاسفانه تربت حیدریه تا امروز برنامه مدون و خاصی برای معرفی ۲ محصول ویژه خود، یعنی ابریشم و زعفران نداشته است و دست شورای شهر نیز در این خصوص آنقدرها باز نیست.
جهانشیری همچنین از پیگیری این کمیسیون برای تبدیل زمین های بایر شهر به زمین ورزشی خبر داد و افزود: متاسفانه عده ای با اتکای به دادگستری آمده اند و ادعای مالکیت شهر را دارند و هر روز برای ما هزینه تراشی می کنند.
حمید نیرویی، رییس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه نیز بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان تاکید کرد و گفت: انتقاد منصفانه همراه با درک شرایط موجود و حقایق جامعه، ضمن تقویت فرهنگ پرسشگری مردم از مسئولان، پاسخگویی مسئولانه از سوی مدیران شهر را نهادینه می کند.

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *