رییس جمهور:با پول بیت‌المال امید مردم را نشانه رفته‌اند/ قبل از بگیر و ببند مبانی فساد را از بین ببرید


رییس‌جمهور با گلایه از کسانی که مردم را نامید می‌کنند،گفت: عده‌ای با پول بیت‌المال و با خبرگزاری و روزنامه بیت‌المال امید مردم را نشانه می‌روند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با برشمردن اخلاص و فداکاری به عنوان ویژگی شاخص شهیدان رجایی و باهنر در خدمت به مردم، دستیابی به اهداف را در گرو پایبندی به راه شهیدان رجایی و باهنر خواند و گفت: تا مردم را ولی‌نعمت خود ندانیم، موفق نخواهیم بود.

رییس دولت یازدهم ادب در برابر جامعه را موجب سربلندی خواند و گفت: مسئولیت یک مدیر ، آزمایشی الهی است و صداقت در عمل آشکار خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه تعصب نباید موجب دوری از انصاف باشد، اجرای قانون، همکاری و هم‌افزایی، لازمه خدمت به مردم است. تلاش دولت، تصمیم‌گیری خردمندانه بر مبنای ارزش‌ها و منافع ملی است.

او تاکید کرد: اینکه تصمیم‌های دولت تا این حد مورد بحث عمومی و رسانه‌هاست، سنت حسنه‌ای است که باید به سایر قوا و نهادها تعمیم یابد. نقد باید منصفانه و توام با ارائه راه حل باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه نظام اداری باید محصول محور باشد؛ تصریح کرد: پیچیدگی‌های اداری باید برای گشایش امور مردم رفع شود. اصلاح و تحول نظام اداری ماموریت سازمان اداری و استخدامی است

رییس جمهور از همه درخواست کرد مردم در طبقات و میزهای ادارات سرگردان نشود و به کار مردم رسیدگی شود و افزود: دستگاه بی رقیب ناکارآمد می شود چراکه انحصار مشکل آفرین است.

او امضاهای طلایی را فساد آفرین خواند و متذکر شد: قبل از بگیر و ببند، باید مبانی فساد را از بین برده شود. دولت در برخورد با فساد به ریشه‌ها می‌پردازد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مقام ذی‌نفع نباید تصمیم‌گیر باشد، گفت: اگر دولت کاری جز برجام یا طرح تحول سلامت نکرده بود، برای دستاورد سه ساله کافی بود. کفران نعمت و نادیده گرفت تلاش خدمتگزاران موجب خسارت به مردم است.

روحانی آرامش بازار و رفع تنش‌های اقتصادی را دستاورد بزرگ دولت توصیف و تصریح کرد: اینکه عده‌ای با پول بیت المال به امید ملت لطمه می زنند، به نفع چه کسی جز دشمن است؟ کشور متعلق به همه است و نه جناح خاص.

روحانی با بیان اینکه ما همچنان  شاهد رشد خواهیم بود؛ از کسانی که امید مردم را نشانه رفته‌اند گلایه کرد و گفت: عده‌ای به امید مردم لطمه می‌زنند با خبرگزاری و روزنامه و نهاد بیت‌المال و با استفاده از پول مردم، امید مردم را نشانه می‌روند.

او این سوال را مطرح کرد که چرا امید را پایین می‌آوریم و گفت: کشور مال همه است. آیا این افتخار نیست که در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم؟ امسال گندم وارد نمی‌کنیم؛ این را هم قبول نمی‌کنید؟ در انبارهای ما ۱۴ میلیون تن گندم هست. نمی‌خواهد از جهاد کشاورزی تشکر کرد، از کشاورزان هم نمی‌توانید تشکر کنید؟

رییس‌جمهور تصریح کرد: آیا در بنادر شاهد تحول نیستیم؟ در استفاده از آسمان ایران برای عبور هواپیماها شاهد تحول نیستیم؟ در اتصال راه‌اهن به راه‌آهن منطقه تحول نداشتیم؟

او اذعان داشت: کار ساده‌ای نیست وقتی همه چاه‌هایی که بسته شده بود را راه انداختیم. از آخر آذر که برجام اجرایی شد تا خرداد، توانسته‌ایم تولید نفت را از دو میلیون و هفتصد هزار بشکه به سه میلیون و هشتصد برسانیم. آیا این افتخار برای کشور نیست؟

روحانی با بیان اینکه چطور برخی رسانه‌ها واقعیت‌ها را برای مردم تببین نمی‌کنند، ادامه داد: می‌خواهم از همه کارکنان دولت در سراسر کشور تشکر کنم و دست کارگران را در مزارع و کارخانه‌ها و بخش دولتی و خصوصی و همه کسانی که به این کشور خدمت می‌کنند را ببوسم.

او خاطرنشان کرد: به عنوان هدیه دولت و روز دولت برای مسکن اولی‌ها که همه ما دلمان می‌خواهد جوانان عزیز زودتر خانه‌دار شوند، می‌خواهم بگویم قبلا رقم وام آنها ۸۰ و ۶۰ و ۴۰ میلیون که البته برای زوجین دو برابر می‌شد رقمی که برای بازپرداخت آن اعلام شده بود، بهره ۱۱% بود که امروز اعلام می‌کنم برای اولین بار شود سود بازدپرداخت آن یک رقمی شده است.

روحانی توضیح داد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات این صندوق برای وام به مسکن اولی‌ها ۱۱% است اما با کاهش این برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات ۸% و برای غیر بافت‌های فرسوده ۹.۵% است بنابراین یک قدم مهم برای خانه‌دار شدن جوان‌های عزیز با سود تسهیلات کم است که بازپرداخت آن ۱۲ ساله است خواهد بود. ان‌شاءلله بتوانیم در همه زمینه‌ها خدمت به مردم داشته باشیم.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *