رونمایی از آلبوم «طریق عشق» با صدای محمد رضا شجریان در تالار وحدت

 

مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» با صدای محمدرضا شجریان در حالی برگزار شد که پیش از آغاز آن، جمعیت زیادی پشت درهای تالار وحدت برای ورود به مراسم انتظار می‌کشیدند.

به گزارش ایسنا، این مراسم با ۴۵ دقیقه تأخیر نسبت به زمان اعلام‌شده شروع شد و پس از استقرار مردم در سالن، پرده‌ها بالا رفت و ویدیویی از آلبوم «طریق عشق» با عکس‌هایی از محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان پخش شد.

در این مراسم هنرمندانی مانند داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش، کیخسرو پورناظری، تهمورس پورناظری، اردشیر کامکار، بیژن بیژنی، صدیق تعریف، وارطان ساهاکیان، محسن رجب‌پور، لوریس چکناواریان، امید روحانی، بهزاد خداویسی، کیوان ساکت، سالار عقیلی، وحید تاج، علی جهاندار و احسان کرمی حضور داشتند.

در ابتدا پرویز پرستویی پشت تریبون رفت و گفت: من مجری و سخنران نیستم. بنابراین اگر در مقابل شما ایستاده‌ام، نه برای سخنرانی آمده‌ام و نه بنای مجری‌گری دارم. من به نمایندگی از جامعه هنری و به‌عنوان عضوی از پیکره هنر برای صدایی از حنجره ایران و به‌خاطر دل خودم آمده‌ام.

او ادامه داد: من آمده‌ام از عشق بگویم و طریق عشق که مسلک آفریننده اثر است. مسلک «خسرو آواز» این مرز و بوم، راز و نیاز و سیر و سلوک او در مولانا و حافظ در کنار پرویز مشکاتیان و گروه عارف.پرستویی اضافه کرد: من آمده‌ام تا اندکی در این خمره افیون را بگشایم و مردم را به مستی از نوش شهد نوشین آن دعوت کنم.

در ادامه، ویدیویی پخش شد که در آن اعضای گروه عارف درباره تشکیل این گروه صحبت می‌کردند.

سپس پرستویی، پرویز مشکاتیان را کیمیاگر و نابغه موسیقی دانست و گفت: او از عمق وجودش برای جاری شدن صدای آسمانی شجریان اثر خلق کرده است.

پرستویی تاکید کرد: شجریان گفتنی نیست و تمام نمی‌شود. تلاش سودی ندارد. این جنگ مغلوبه است، وارد این کارزار نشو، او میدان‌دار سخت‌ترین کارزارهای جنگ است و پس می‌گیرد صدایش را.

در ادامه این مراسم که صبح دیروز برگزار شد، همایون شجریان و سهراب پورناظری روی صحنه آمدند تا اجرایی زنده را در این مراسم داشته باشند.

همایون شجریان پیش از آغاز این اجرا، گفت: از شما ممنونم که آمدید و رونق بخشیدید. هرگاه در مقابل شما قرار می گیرم خودم را برای صحبت کردن و اجرا، حقیر احساس می‌کنم. در طول این مراسم سعی کرده‌ام خودم را کنترل کنم و احساساتی نشوم، اما الحق که جای من اینجا نبود، بلکه جای پدرم اینجا بود.

او توضیح داد: ایشان (محمدرضا شجریان) به‌علت وضعیت جسمانی خود نمی‌تواند از منزل خارج شود و فیزیوتراپی می‌کند. امیدوارم هرچه زودتر به زندگی عادی و روزمره خود بازگردد. وی افزود: خوشحالم که امروز بیژن کامکار و اردشیر کامکار، از اعضای گروه عارف در این اجرا ما را همراهی می‌کنند.

در پایان این مراسم، دو قطعه موسیقی با صدای همایون شجریان و نوازندگی بیژن کامکار، اردشیر کامکار، سهراب پورناظری و … و همچنین یک قطعه بی‌کلام اجرا شد.

به گزارش ایسنا، آلبوم موسیقی «طریق عشق» با همکاری گروه «عارف» و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹در اروپا اجرا شده است. اعضای گروه «عارف» در این کنسرت را «پرویز مشکاتیان» سرپرست گروه و نوازنده سنتور، «داریوش پیرنیاکان» نوازنده تار، «جمشید عندلیبی» نوازنده نی، «محمد فیروزی» نوازنده عود، «اردشیر کامکار» نوازنده کمانچه، «بیژن کامکار» نوازنده رباب و دف و «ارژنگ کامکار» نوازنده تنبک تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *