مشارکت ۳۰ درصدی خانوارهای تربت حیدریه در سرشماری اینترنتی

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه اعلام کرد: ۳۰ درصد از خانوارهای این شهرستان در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کرده اند.

به گزارش ایرنا حسن فتحی نیا سه شنبه، در نشست مسئولان ستاد سرشماری تربت حیدریه اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح سرشماری تاکنون ۲۱ هزار و ۱۸۱ خانوار در این شهرستان به صورت اینترنتی اطلاعات خود را وارد سامانه سرشماری کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت فعالانه مردم در سرشماری اینترنتی، به تسهیل امور آمارگیری کمک شایانی می کند، افزود: در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ با تدبیر و عزم راسخ دولت، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در دستور کار قرار گرفته که با همکاری ادارات، نهادها و شهروندان توفیقات ارزشمندی در این راستا محقق شده است.
معاون هماهنگی و امور اجرایی ستاد سرشماری تربت حیدریه نیز با قدردانی از زحمات کلیه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان، گفت: بهره گیری از ظرفیت و امکانات ادارات در راستای افزایش مشارکت مردمی در اجرای سرشماری نفوس و مسکن سبب شد رتبه شهرستان تربت حیدریه در جدول استانی ارتقای چشمگیری یابد.
مهدی عباسپور افزود: کسب رتبه نهم استان و صعود چهار پله ای شهرستان نشان داد که با همراهی و همدلی و تلاش بیشتر در فرصت باقی مانده می توان به رتبه های بهتری نیز دست یافت و باید تمام توان و همت خود را در فرصت باقی مانده به کار بگیریم.
مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ کشور که از سوم مهرماه آغاز شده و بنا بود ۲۴ مهرماه پایان یابد با دو بار تمدید، تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.
با پایان مرحله اینترنتی این طرح، از اول آبانماه مرحله دوم طرح آغاز شده و ماموران به صورت حضوری برای ثبت آمار شهروندان به در منازل مراجعه خواهند کرد.
جمعیت شهرستان تربت حیدریه حدود ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده است.
مرکز این شهرستان در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
* انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *