در کمیته شرایط ویژه آلودگی هوای تهران تصویب شد: تعطیلی مهدهای کودک و برخی مقاطع تحصیلی در استان تهران/موافقت با مرخصی مادران شاغل

یکشنبه ۲۳ آبان آلوده‌ترین روز تهران در سال ۹۵

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل شد و در پی آن مهدهای کودک، پیش دبستانی و برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستانها تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به شرایط ناسالم هوای تهران برای همه جامعه است که با حضور اعضای کمیته متشکل از نمایندگانی چون وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، پلیس راهور، محیط زیست استان تهران، صدا و سیما و … تشکیل شده است.

بنابراین گزارش، افزایش غلظت آلاینده های هوا در تهران و قرارگیری شاخص کیفی برروی عدد ۱۵۶ و ایجاد وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها منجر شد که کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا برای دومین روز پیاپی با حضور استاندار تهران تشکیل جلسه دهد.
ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در چارچوب مصوبات روز گذشته کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا طی روز جاری در تهران به انجام رسید، اظهار داشت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها و پایداری هوا این جلسه به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و تایید استاندار برگزار گردید.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی استان به جز شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل باشد.
مهردادی ادامه داد: همچنین مقرر شد طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت ۱۹ در سطح شهر تهران اجرا شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه موافقت مدیران دستگاههای اجرایی با مرخصی مادران شاغل از دیگر مصوبات این جلسه بود، یادآور شد: مصوبات روز گذشته کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، برخورد با خودروها وموتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همینطور خودروهای فاقد معاینه فنی، توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودرو ها درهسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط، لغو ورزش همگانی در پارک ها و مجموعه های ورزشی شهر تهران، نظارت برعدم بکارگیری اتوبوس های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوسهای متوقف درترمینال ها و جایگاه های اتوبوسرانی و ترمینال های شهری و نظارت  بر توقف جلوگیری از فعالیت های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا و استقرار تیم های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده از مصوبات روز گذشته جلسه کمیته اضطرار بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *