مراسم تشییع پیکر این نویسنده، شاعر و پژوهشگر در مقابل بیمارستان بدون انجام سخنرانی برگزار شد و حاضران پیکر او را به سمت آرامگاه ابدی‌اش در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه کردند.

 

به گزارش ایسنا، صبح یکشنبه ۱۲دی‌ جمعی از اهل فرهنگ و هنر در مقابل بیمارستان ایرانمهر – جایی که پوران فرخزاد از دنیا رفت – گرد آمدند و پیکر او را در روز ابری تهران به سمت خانه ابدی بدرقه کردند.

در کنار خانواده فرخزاد، از حاضران در مراسم تشییع پیکر این چهره فرهنگی به غلامحسین سالمی، اسدالله امرایی، فرهاد عابدینی، کامران ملکی، فرخنده حاجی‌زاده، حسن صفدری، مهری رحمانی، پوران کاوه، سیما مافیها، بهاره رضایی، مهری شاه‌حسینی و محمد نوری‌زاد می‌توان اشاره کرد.
مراسم ترحیم پوران فرخزاد روز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه از ساعت ١۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مسجد الرضا (ع) واقع در خیابان سهرودی، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشقیار، میدان نیلوفر برپا می‌شود.
پوران فرخزاد – خواهر فروغ فرخزاد – که نهم دی‌ماه درگذشت، متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۲بود. از جمله آثار او به «زن از کتیبه تا تاریخ» (دانشنامه زنان فرهنگساز ایران و جهان در دو جلد)، «اوهام سرخ شقایق» (گزیده‌ای از اشعار زنان جهان)، «نیمه‌های ناتمام؛ سیری در شعر زنان از رابعه تا فروغ»، «زن شبانه موعود» (نشان زن در آثار سهراب سپهری)، «کسی که مثل هیچ‌کس نیست» درباره فروغ فرخزاد، مجموعه شعر «خوشبختی در خوردن سیب‌های سرخ»، مجموعه داستان «دیداری در پاییز»، مجموعه‌ رباعی «جنگ مشوش»، داستان‌های بلند «در پس آینه» و «آتش و باد»، رمان «در انتهای آتش و آیینه‌» و فرهنگ «کارنمای زنان کارای ایران از دیروز تا امروز» می‌توان اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *