چمران: بررسی حادثه پلاسکو نیازی به تشکیل کمیته موازی ندارد

با وجود تشکیل کمیته ملی از سوی رئیس جمهوری و تصویب دو کمیته «فنی و حقوقی» و «بررسی و رسیدگی» ابعاد حادثه پلاسکو چه لزومی به تشکیل کمیته‌ای موازی است؟ امضاهای پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب برای حادثه پلاسکو به حدنصاب نرسیده و در دستور کار نیست

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب را از سوی آقای مسجد جامعی در جلسه اخیر شورا دریافت کرده است، گفت: از آنجاکه طرح دو فوریتی این پیشنهاد بعد از پایان جلسه یکشنبه مطرح و تعداد امضاهای جمع‌آوری شده نیز به حد نصاب نرسیده بود، این پیشنهاد در دستور کار این جلسه نیز قرار نمی‌گیرد.
مهدی چمران با بیان اینکه دوستان حتی اعضای این کمیته را مشخص کرده و برای آن مقدمه و توجیه نوشتند، به «ایران»گفت: براین اساس مقرر کردند تا تیمی متشکل از اعضای شورا، دادستانی و دو حقوقدان به عنوان کارشناس در این کمیته فعال بوده و ابعاد مختلف حادثه پلاسکو را بررسی کرده و نتیجه را به شورا ارائه دهند. وی با تأکید بر اینکه شورا مخالف تشکیل این کمیته نیست، افزود: با این حال معتقدیم با وجود تشکیل کمیته ملی از سوی رئیس جمهوری و تصویب دو کمیته «فنی و حقوقی» و «بررسی و رسیدگی» ابعاد حادثه پلاسکو با عضویت کارشناسانان و اساتید صاحب نظر دانشگاه چه لزومی به تشکیل کمیته‌ای موازی است. چمران ادامه داد: براین اساس بنده پیشنهاد کردم برنامه‌ای تدوین شود تا مجموعه‌ای از همه این تیم‌ها از دادستانی و نظام مهندسی گرفته تا وزارت راه و شهرداری و شورای شهر در کنار هم کار بررسی را انجام داده و به نتایج کلی برسند.وی با بیان اینکه این پیشنهاد به تأیید آقای مسجد جامعی نیز رسید، افزود: با این وجود بازهم برخی دوستان در پایان جلسه یکشنبه، طرح دو فوریتی کمیته حقیقت یاب را مطرح کردند که به علت به حد نصاب نرسیدن امضا، در دستور کار قرار نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه دراین باره با آقای مسجد جامعی صحبت بیشتری خواهد کرد، تصریح کرد؛هدف ما این است که از موازی کاری جلوگیری کرده و کمیته جمع‌آوری نظرات همه دستگاه‌ها را تشکیل دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *