نیاز چهار میلیارد ریالی تربت حیدریه برای درآمدزا کردن خانه های قدیمی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: از مجموع ۴۰ باب خانه قدیمی این شهر، ۳۰ باب در قالب اجرای طرح مشارکتی قابلیت احیا و درآمدزایی دارند که اجرای آن به اعتباری بین سه تا چهار میلیارد ریال نیاز دارد.

ت

علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف ما تملک این خانه های تاریخی نیست ، بلکه قصد داریم در راستای تقویت صنعت گردشگری، این اماکن را به مرحله درآمدزایی برای صاحبانشان برسانیم.
وی با بیان اینکه هزینه بازسازی و احیای این اماکن مشارکتی باید تامین شود، گفت: از مجموعه شورای شهر و شهرداری نیز انتظار می رود در این زمینه پا پیش گذاشته و سرمایه گذاری کنند زیرا به هر حال این اقدام نیز می تواند در چهارچوب مدیریت شهری تعریف شده و به افزایش درآمد شهروندان منجر شود.
محمدی از خانه های 'امینی، یعقوبی، نایبی، سالاری، قاینی، اسدزاده، طباطبایی، امیری، یعقوبی و محقق' به عنوان برخی از اماکن قدیمی تربت یاد کرد که قدمت آنها به دوران قاجار و صفویه می رسد و افزود: تربت حیدریه از حیث داشتن اماکن تاریخی نظیر منازل مسکونی، حمام های قدیمی، رباط و کاروانسرا از جایگاه ممتازی در استان برخوردار است.
از مجموع ۷۰ اثر تاریخی شناخته شده در تربت حیدریه، ۴۶ اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته که ۳۵ مورد آن بنا و بقیه محوطه و تپه تاریخی است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *