تربت حیدریه- ایرنا- سرپرست پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: پارسال از مجموع ۱۸هزار نفری که برای اهدای خون مراجعه کردند، ۱۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴٫۸ درصدی داشته است.

 

علیرضا علاقه مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت هزار و ۱۲۵ نفر نیز اهدا کنندگان مستمر و هزار و ۸۸ نفر بانوان بودند که این میزان نیز رشدی ۱۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد.

وی با اشاره به وجود ۴۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در تربت حیدریه اظهار کرد: نیاز ماهانه این بیماران به خون حدود ۸۰ واحد است و باتوجه به اینکه تالاسمی در زمره بیماری های خاص است، باید به این افراد خدمات مطلوبی ارائه شود که این اداره در سال گذشته موفق به پوشش ۱۰۰ درصدی این بیماران شد.

علاقه مند از شهروندان درخواست کرد برای اهدای خون در تربت حیدریه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ به این مرکز مراجعه کنند و شهروندان کاشمری در روزهای شنبه و دوشنبه و شهروندان خوافی نیز روزهای سه شنبه مراجعه کنند.

پایگاه انتقال خون تربت حیدریه نیاز پنج مرکز درمانی شهرستان های تربت حیدریه ، خواف، کاشمر، رشتخوار و مه ولات به فرآورده های خونی را تامین می کند.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *