برپایی نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان در تربت حیدریه تربت حیدریه – ایرنا – نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی تربت حیدریه برپا شد

.

 

 

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، یکشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه، نقش مشارکت مردم در برپایی و موفقیت این گونه نمایشگاهها را گامی مثبت برای دستیابی به جامعه ای سالم و با نشاط دانست.
دکتر سعیدرضا قنبری زاده، با تاکید بر ضرورت استمرار و تداوم فعالیت های سلامت محور، افزود: فرهنگ سازی در حوزه سلامت و ترغیب مردم به مشارکت فعال در این عرصه، مهمترین اصل برای دستیابی به جامعه ای سالم است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در این آیین اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با بیماری هایی نظیر سکته های قلبی، سکته های مغزی و سرطان از مهمترین موضوعات و برنامه هایی است که در دستور کار وزارت بهداشت و متولیان امر سلامت جامعه قرار دارد.
دکتر الهام بهره مند بهره مند اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی و ارتقای سواد سلامت جامعه، به منظور کاهش و پیشگیری از این گونه بیماری ها برپا شده است.
وی از فشار خون، تغذیه نامناسب و عدم تحرک بدنی کافی در جامعه امروزی به عنوان عوامل اصلی بروز این بیمارها یاد کرد و گفت: برپایی چنین نمایشگاههایی می تواند نقش مهمی در افزایش آگاهی های جامعه داشته باشد.
نمایشگاه مزبور دارای ۱۱غرفه در موضوعاتی چون خطرسنجی عوامل خطر و مشخص کردن رنگ قلب، خودمراقبتی، آموزش ارتقای سلامت، سفیر سلامت، سلامت باروری، سلامت دهان و دندان، قصه گویی و بازی کودکان، سلامت روان و بهبود تغذیه است.
نمایشگاه یاد شده به مدت ۱۰ روز دایر است و در قالب آن کارشناسان مربوط با ارائه آموزش های لازم به شهروندان آنان را از عواملی که منجر به این بیماری ها می شود و خطرات آن آگاه خواهند کرد.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
۵۱۳۲
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *