آغاز به‌کار ۸ خانه بوم‌گردی از ابتدای سال در کرمان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز به کار هشت خانه بوم‌گردی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های کرمان، کوهبنان، راور و فهرج و راه‌اندازی شده‌ند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از ابلاغ ۷۲ تذکر و ۴۰ اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری متخلف استان کرمان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در این مدت مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی باطل و ۲ مجتمع اقامتی و پذیرایی استان نیز به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش ایسنا، «محمود وفایی» با اشاره به صدور ۹ مجوز راه‌اندازی واحد اقامتی و پذیرایی و یک دفتر خدمات مسافرتی در استان کرمان، افزود: این واحدها در قالب مجتمع گردشگری، سفره‌خانه، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه سنتی راه‌اندازی شده‌اند.

وی به آغاز به کار هشت خانه بوم‌گردی از ابتدای سال اشاره و خاطرنشان کرد: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های کرمان، کوهبنان، راور و فهرج و روستاهای دلفارد، خبر، میمند و بخش شهداد راه‌اندازی شده‌اند.

وفایی از صدور ۷۲ تذکر و ۴۰ اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری متخلف خبر داد و گفت: در ادامه بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام گرفت، مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی باطل و دو مجتمع اقامتی و پذیرایی به حالت تعلیق درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۸ کارت راهنمای گردشگری در کرمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۱ هتل، ۳۲ مهمانپذیر، ۱۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶۴ واحد پذیرایی و تفریحی  و ۲۵۴ راهنمای گردشگری در جهت ارائه خدمات گردشگری در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *