تربت حیدریه – ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه اعلام کرد: با هدف نظام بخشی به فعالیت گروه های موسیقی بومی و فراهم کردن زمینه کار قانونی آنها، ۳۸ گروه موسیقی آزاد در این شهرستان ساماندهی شدن

 

محمد حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گروهها، در راستای اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی صورت گرفت؛ این گروهها که پیش از این به صورت پراکنده فعالیت می کردند، شناسنامه دار شده و از آنها تعهد گرفته شد تنها در چهارچوب سیاست های مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه بپردازند.
وی با بیان اینکه گروههای مزبور در سه دسته ممتاز و بزرگ، متوسط و کوچک طبقه بندی شده اند، افزود: با هدف رونق بخشی به کار و فعالیت این گروهها، از این پس ورود و اجرای برنامه گروههای موسیقی غیربومی در این شهرستان، بدون کسب مجوز از نهادهای مربوطه، ممنوع خواهد بود.
حسن زاده مجوزهای صادر شده برای گروههای شناسایی شده را ۲ ماهه دانست و گفت: تمدید پروانه فعالیت این گروه ها، منوط به رعایت مقررات این حوزه و کسب تاییدیه از پلیس اماکن شهرستان خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه، وضعیت گروه های موسیقی این شهرستان را از نظر امکانات و تجهیزات ضعیف خواند و گفت: با وجود این، هنرمندان این خطه، توان جلب رضایت سلائق مخاطبان در زمینه موسیقی های سنتی، آیینی و یا پاپ را دارند.
هم اکنون ۱۲ انجمن فرهنگی هنری، هشت موسسه فرهنگی قرآنی، چهار موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و هشت آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان تربت حیدریه فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *