سعید سهیلی همشهری هنرمندمان گفت : فضای فرهنگی کشور در مسیر منطقی حرکت می کند

تربت حیدریه – ایرنا- سازنده فیلم گشت ارشاد گفت: فضای فرهنگی و هنری کشور به سمت منطق، عقلانیت و تحمل نقطه نظرات دیگران در حرکت است و به نظر من ظرفیت های فکری جامعه رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، سعید سهیلی چهارشنبه در حاشیه نخستین یادواره شهدای هنرمند تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هر گاه ظرفیت فکری مردم و مسئولان کشور بالا برود، دیگر شاهد لغو مجوز نمایش فیلم ها یا کنسرت های موسیقی نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه بالا رفتن ظرفیت های فکری سیاستمداران موجب می شود سعه صدرشان نیز بالا رفته و آنها صدای دیگران را، ولو با دیدگاه های آن ها منطبق نباشد، بشنوند؛ گفت: البته در مقابل این حرکت خروشان، طبیعی است که مقاومت هایی هم صورت می گیرد.
این سینماگر اهل تربت حیدریه از آنچه که غفلت مسئولان محلی در معرفی این شهر خواند نیز انتقاد کرد و گفت: در حق شهری که نخستین مجسمه شاه در آن پایین کشیده شد و انقلاب اسلامی ۲ ماه زودتر از سایر نقاط کشور در آن به پیروزی رسید، جفای زیادی صورت گرفته که همه در آن مقصر هستیم.
سهیلی گفت: این همه سکوت و بی خبری در حق تربت روا نیست و لازم است مسئولان محلی از جایی آغاز کرده و در نخستین قدم شایسته است هنرمندان و مسئولان نشستهای مشترکی با هم داشته و یک ارتباط و همفکری دوسویه ایجاد کنند.
یادواره ۱۳ هنرمند شهید تربت حیدریه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی در مجموعه تاریخی فرهنگی رباط طبسی این شهرستان برگزار شد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *