تربت حیدریه- ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند تربت حیدریه گفت: این کارخانه با قدمت ۶۷ سال اکنون برای ۸۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد کرده است

به گزارش ایرنا، محمود انتظاری روز دوشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه و مسئولان محیط زیست این شهر از روند تولید این کارخانه افزود: پارسال ۲۴۵ هزار تن چغندر از کشاورزان خریده و ۴۰ هزار تن شکر تولید کردیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی خرید چغندر سه هزار تن در شبانه روز است، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود تا سقف ۳۰۰ هزار تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شود و تولید کارخانه نیز به حدود ۵۰ هزار تن برسد.
وی گفت: چون هنوز قیمت جدید فروش اعلام نشده لذا با همان قیمت پارسال باید محصول را بفروشیم.
وی قیمت فروش پارسال هر کیلو شکر را ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام کرد و افزود: گاهی با قیمت هر کیلو ۲۵ هزار ریال نیز می فروختیم.
انتظاری ادامه داد: به زودی با راه اندازی استخر تصفیه پساب، بخشی از پساب تولید شده را به صورت آب تصفیه شده به خط تولید بازمی گردانیم.
وی گفت: تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای این استخر هزینه شده که ۲۰ میلیارد ریال آن طی ۲ سال اخیر بوده است.
وی افزود: این واحد صنعتی در زمان فعالیت روزانه هزار و ۲۰۰ مترمکعب فاضلاب تولید می کند، اما هیچ آلودگی نداشته و در سال های اخیر مباحث زیست محیطی به دقت رعایت شده است.
انتظاری، نیاز روزانه این واحد به آب را ۴۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون تولید آب چاه کارخانه ۱۷ لیتر در ثانیه است و مجبوریم برای تامین آب مورد نیاز به خرید آب از روستاهای اطراف اقدام کنیم.
وی افزود: این کارخانه هم اکنون ۱۴۰ میلیارد ریال بابت مابه التفاوت قیمت شکر از دولت طلبکار است و هیچ بدهی به شهرداری، دارایی یا کارگران و کارکنان ندارد.
کارخانه قند تربت حیدریه با ۱۳۵ نفر کارکنان دائمی، برای ۷۰ کارگر به صورت فصلی و با احتساب ۸۰ پیمانکار، برای ۴۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۷۴۴ / ۶۰۵۳ خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *