بهره برداری از سه پروژه خیرساز در تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – بهره برداری و اغاز عملیات ساخت سه پروژه خیرساز آموزشی روز یکشنبه با حضور خیران و مسوولان استانی و شهرستانی در تربت حیدریه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش تربت حیدریه در این آیین گفت: برای این سه پروژه اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه و درنظر گرفته شده است.
سعید نیرویی افزود: کتابخانه خیرساز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال برای استفاده ۱۹۷ دانش آموز و توسط خیر نیک اندیش نسرین عسکری موحد به یادبود همسرش مرحوم ابوالقاسم یزدانیان بنا شده است.
وی در آیین کلنگ زنی احداث مجتمع فرهنگی آموزشی در یکی از میادین اصلی شهر نیز گفت: پروژه در زمینی به مساحت ۳۵۰ متر و با زیربنای ۱۵۴۰ متر مربع در ۵ طبقه بعنوان اتاق فکر آموزش و پرورش تربت حیدریه احداث می شود.
نیرویی افزود: زمین پروژه توسط خیر نیک اندیش رحیمه فاضل بهشتی به آموزش و پرورش تربت حیدریه اهدا شده و یکی دیگر از خیران با مساعدت مبلغ ۲ میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز اعلام آمادگی کرده است.
وی اظهار کرد: پروژه در پنج طبقه شامل، پژوهشسرای دانش آموزی، کانون بازنشستگان، کتابخانه عمومی، سایت کامپیوتر و دارالقران بعنوان اتاق فکر نظام تعلیم و تربیت در تربت حیدریه احداث می شود.
امروز همچنین پروژه دبستان ۱۲ کلاسه شکوه وزیری نژاد با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع و هزینه بری ۷ میلیارد ریال در سه طبقه با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
اکنون ۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس و توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوبی غربی مشهد واقع است.
۶۱۲۱/۱۷۴۴
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *