پول الکترونیکی وارد ناوگان تاکسیرانی تربت حیدریه می شود

تربت حیدریه – ایرنا – رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه گفت: با توجه به پایین بودن نرخ کرایه تاکسی در این شهر و افزایش مشاجره لفظی بین شهروندان با رانندگان تاکسی بر سر دریافت همین مبلغ خرد، برنامه ورود پول الکترونیکی را در دستور کار قرار داده ایم.

محسن قندهاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مصوبه شورای اسلامی شهر است و بر این اساس با چهار بانک ملی، صادرات، انصار و بانک شهر مذاکراتی صورت گرفته و طرح های پیشنهادی در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه برای نصب در تاکسی ها بین چهار تا هشت میلیون ریال است، گفت: بعد از انتخاب قطعی بانک مورد نظر، یک سوم مبلغ به صورت نقدی از رانندگان دریافت و بقیه از طریق سامانه دریافت پول الکترونیک از حساب راننده کسر می شود.
قندهاری افزود: هر چند اطلاعات نرخ کرایه ها به صورت پیش فرض به سامانه پول الکترونیکی ارسال شده است، اما دستگاه این قابلیت را نیز دارد تا برای مسیرهای خاص و توافقی نیز نرخ جدید وارد سامانه شود.
به گواه جمعی از رانندگان خطی تربت حیدریه، مشکل رانندگان تاکسی های شهری زمانی بیشتر می شود که خودروهای شخصی نیز، وارد این عرصه شده و اقدام به مسافرکشی می کنند.
یک راننده تاکسی در تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: از نیمه دوم امسال هم که نرخ کرایه ها بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش یافته، مشکل ما رانندگان بیشتر شده است.
علی بایگی افزود: این بدان خاطر است که این رقم ناچیز افزایش قیمت معادل ۵۰۰ ریال یا در نهایت هزار ریال است و ما در دخل خود پول خرد این رقمی نداریم تا بخواهیم به مسافران باز گردانیم.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی تاکسیرانی تربت حیدریه، اکنون ۷۵۰ دستگاه تاکسی زرد به جمعیت ۱۳۰ هزار نفری این شهر خدمات می دهند که این رقم دو برابر استانداردهای این حوزه است.
طبق استانداردهای موجود، باید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۵ دستگاه تاکسی فعالیت کند که طبق این قاعده، رقم مطلوب برای شهری در حد و اندازه تربت حیدریه ۴۲۲ دستگاه تاکسی است.
این بدان معنا است که بر فرض نبود موسسات تاکسی تلفنی، اتوبوس شرکت واحد و مسافربرهای شخصی، اکنون به ازای هر ۱۷۳ شهروند تربت حیدریه، یک دستگاه تاکسی زرد وجود دارد که این نسبت باید یک دستگاه به ازای هر ۳۰۸ نفر باشد.
در سطح شهر ۹۲ موسسه تاکسی تلفنی وجود دارد که به طور متوسط هر موسسه دارای ۹ دستگاه خودرو می باشد.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۷۴۴
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *