لزوم راه اندازی کمپین برای جلوگیری از تعطیلی کتابخانه عبدالهی افزایش سرانه مطالعه می تواند ریشه جهل، ظلم و فساد را از بین ببرد

تربت حیدریه – ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: ریشه ظلم ،فساد و دوام حکومت های ظالم در هر جامعه ،نبود آگاهی و آشنا نبودن به حقوق و قوانین است و برای زدودن جهل مهترین گام انس و ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مردم است .

احمدعلی موهبتی چهارشنبه در مراسم تکریم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در خصوص توسعه کتابخانه در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان اظهار کرد: هدایت خیران به سمت توسعه فضای کتابخانه‎ها یکی از راه‎هایی است که می‎تواند به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کند و جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز که با هماهنگی فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان در آذرماه امسال برای نخستین بار در تربت حیدریه برگزار می شود می تواند پتانسیل مناسب برای جذب خیران در این حوزه باشد.
وی تاکید کرد: متاسفانه فضای مجازی تا حدودی باعث فاصله گرفتن مردم از کتابخوانی شده است که این موضوع را باید به شکلی کنترل کرد که استفاده از ظرفیت فضای مجازی به عنوان فرصت و نه تهدیدی، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی شود .
فرماندار درخصوص تعطیلی کتابخانه مرحوم عبداللهی به دلیل مشکلات مالی در خصوص اجاره مکان ،از روسای ارشاد و کتابخانه ها خواست تا کمپین حمایتی برای جلوگیری از تعطیلی کتابخانه عبداللهی ایجاد و مردم فرهنگ دوست کمک های مالی خود را تا ساخت کتابخانه جایگزین به حسابی که بزودی اعلام خواهد شد واریز کند.
مجموع کتاب های موجود در کتابخانه های شهرستان ۲۲۵هزار نفری، افزون بر ۱۳۰ هزار جلد و بر این اساس به نسبت جمعیت شهرستان، سهم هر نفر ۶ دهم جلد کتاب است.
از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۴ آبان، روز کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۱۷۴۴ **انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *