گردهمایی دیابتی های تربت حیدریه

 

تربت حیدریه – ایرنا – جمعی از بیماران دیابتی و پزشکان متخصص این بیماری شیرین، در روز جهانی دیابت گردهم آمدند تا مردم را نسبت به عوامل ابتلا به این بیماری آگاه سازند.

مسوول فنی کلینیک دیابت آریان تربت حیدریه و مسوول برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی همایش ارتقای سطح فکری و آگاهی مردم و آشنایی آن ها با عوامل مهم ابتلا به این بیماری است.
دکتر وحیدرضا صفریان با بیان اینکه دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است، افزود: در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌ رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و لذا انسولین تولیدی نمی‌ تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.
وی نقش اصلی انسولین را، پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف عنوان و اظهار کرد: دیابت دو نوع اصلی دارد که در دیابت نوع یک، تخریب سلول ‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دوم، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌ های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود.
صفریان همچنین اظهار کرد: در دیابت نوع دوم عوامل ژنتیکی، چاقی و نیز کم‌ تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.
وی همچنین گفت: کلینیک تخصصی دیابت تربت حیدریه مدت هفت سال است که فعالیت دارد و خدمات مشاوره ای خود را از طریق کانال تلگرامی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۱۷۴۴/۶۱۲۱ خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *