یک پیشکسوت موسیقی:( استاد عثمان محمد پرست ) قدر موسیقی را ندانستیم

مشهد- ایرنا- پیشکسوت موسیقی محلی و دوتارنواز برجسته ایران گفت: موسیقی هنر کوچکی نیست، موسیقی در دین و تمدن ما جایگاه بسیار والایی دارد اما قدر آن را ندانستیم و این هنر جایگاه حقیقی خود را در کشور پیدا نکرده است.

عثمان محمدپرست جمعه شب با حضور در مراسم شب فرهنگی خواف در محل برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگان کشور از موسیقی سنتی و نوازندگان قدیمی و سنتی حمایت کنند تا این نوع موسیقی در بین مردم بماند. غصه می خورم که بعضا یک عده با آهنگهای نامناسب و حرکات ناشایست وجه موسیقی را خراب می کنند.
وی ادامه داد: بزرگان کشور می بایست از موسیقی سنتی در ایران حمایت مالی و معنوی کنند زیرا موسیقی یکی از پشتوانه های فرهنگی این مرز و بوم است.
عثمان محمدپرست متولد ۱۳۰۷ از نوازندگان موسیقی مقامی خراسان، دوتارنواز برجسته و قدیمی کشور اهل خواف واقع در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد است. آهنگ 'نوایی' یکی از اجراهای ماندگار این هنرمند به شمار می رود.
نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام تا ۱۵ آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد دایر است. هر شب برنامه ای تحت عنوان شبهای فرهنگی شهرستانها در محل این نمایشگاه برگزار و به معرفی آیینها و رسوم آن خطه پرداخته می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *