آغاز طرح مدیریت مهندسی بهداشت سلامت نوروزی در تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – طرح مدیریت مهندسی بهداشت سلامت نوروزی در تربت حیدریه روز سه شنبه با حضور هشت اکیپ از کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این آیین گفت: طرح با هدف نظارت بر امکان عمومی، مواد غذایی، مراکز تفریحی و اماکن و رستورانهای بین راهی تا ۱۵ فرودین سال آینده در سطح شهرستان تربت حیدریه ادامه خواهد داشت.
الهام بهره مند با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به شکایت های مردمی است، افزود: در روزهای غیر تعطیل هشت اکیپ و در روزهای تعطیل چهار اکیپ بصورت مداوم از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها و اماکن تفریحی و بین راهی نظارت خواهند کرد و برخی از این نظارت ها نیز به صورت مشترک با ادارات دامپزشکی، صنعت و معدن، آبفای شهری انجام می شود.
وی گفت: پارسال و در قالب همین طرح ۲ هزار و ۶۷۵ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۵۰۵ مورد بازدید از مراکز عمومی و تفریحی و ۱۲۱ مورد بازدید از اماکن بین راهی انجام گرفت.
بهره مند افزود: از این میزان بازدید ها ۲۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف، ضبط و امحا شد و ۱۱۸ متخلف نیز، به مراجع قانونی معرفی شدند که این میزان بازدید و کشفیات موجب شد دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه امسال رتبه نخست را بین دانشگاه های همتراز خود کسب کند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *