رتبه نخست کنکور سراسری کشور: موفقیت منهای شرکت کلاس کنکور نصیبم شد

تربت حیدریه – ایرنا – علی عبدالله زاده دانش آموز نخبه اهل تربت حیدریه زعفرانی ترین شهر جهان که همزمان رتبه های اول رشته زبان انگلیسی و رتبه دوم رشته علوم تجربی کنکور ۹۷ را کسب کرد، موفقیت خود را مرهون تلاش خویش و بدون شرکت در کلاس های کنکور عنوان کرد.

وی روز پنجشنبه در گفت وگو با دوربین ایرنا فیلم تربت حیدریه اظهار داشت: البته در کنار هدایت تحصیلی و کمک پدر و مادرم، از کتاب های تست زنی استفاده کرده و در آزمون های آزمایشی نیز شرکت کرده ام.
عبدالله زاده سطح علمی کنکور امسال را بالا و در عین حال طبیعی دانست و گفت: یکی دیگر از دلیل موفقیت من آن است که شناخت خوب و دقیقی از خود دارم و لحظه به لحظه ایرادات کارم را شناسایی کرده و در صدد رفع آن ها بر می آیم.
علی عبدالله زاده متولد سال ۱۳۷۸ و علاقمند به رشته فوتسال و پینگ پنگ است.
وی در خصوص چگونگی موفقیت در زبان انگلیسی نیز گفت: با توجه به اینکه در برنامه نویسی رایانه فعالیت داشتم به ناچار و برای کسب اطلاعات باید به منابع انگلیسی مراجعه می کردم و لذا بدون بهره گیری از معلم و کلاس، به فراگیری زبان انگلیسی پرداختم.
عبدالله زاده همچنین اظهار داشت: رشته علوم پزشکی دانشگاه مشهد را به عنوان اولویت نخست رشته انتخابی بر خواهم گزید زیرا هم علاقه دارم و هم بازار کار خوبی دارد و دوره تخصصی را نیز در رشته ‘ داخلی’ ادامه خواهم داد.
سلیمان عبدلله زاده پدر علی نیز با بیان اینکه برای فرزندم بیشتر سرمایه گذاری معنوی کردم، گفت: این موفقیت بزرگ برای من هیچ هزینه اضافی شامل تحصیل در مدارس غیرانتفاعی، شرکت در موسسات آموزشی و یا بکارگیری معلم خصوصی در بر نداشته زیرا پسرم دارای استعدادهای ذاتی و نیروی بالقوه است که موفق شد آن ها را به فعل درآورد.
شهرستان تربت حیدریه در سال های گذشته نیز شاهد ظهور نخبگان دیگری از جمله در کنکور سراسری سال ۹۵ محمدامین روانبخش از دبیرستان استعدادهای درخشان رتبه دوم رشته علوم تجربی و حمیدرضا زارع دانش آموز هنرستان شهید چمران رتبه نخست رشته فنی و حرفه ای بوده و همچنین در همان سال ۳۲ رتبه زیر هزار، نصیب دانش آموزان مستعد پایتخت ابریشم ایران شد.
اکنون در شهرستان تربت حیدریه ۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس و توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *