سخنی با همشهریان بمناسبت همایش هشتم مردادماه در تالار اجتماعات جامعه تربتیهای مقیم تهران

در شبانگاه هشتم مردادماه جاری که با حضور پر شور همشهریان مقیم تهران و جوانان کار افرین کسب و کار فضای مجازی در تالار اجتماعات جامعه تشکیل گردید پیامهای خوبی از سوی این گروه به همشهریان منتقل شد ،انها با چنان صمیمیت و صداقتی از اقدامات انجام شده خود سخن میگفتند که هر شنونده صادقی را مجذوب و علاقمند مینمود . کار افرینان این شعار را تکرار میکردند که مااز شما کمک مالی نمیخواهیم  ولی مارا درک کرده ودر صورت امکان حمایت کنید . در واقع میگفتند ما را باورکنید  که تمام وقت و زندگی خود را در راه اعتلای دیارمان تربت حیدریه گذاشته ایم .

جوانان کار افرین از توانمندیهای بالفعل تربت حیدریه سخن گفتند ،ازجمله افتتاح اولین سرای حمایت از نو صنعتگران (سحان )در تربت حیدریه،کسب رتبه اول در بین ۶۰۰  دانشسرای دانش اموزی در خراسان ودریافت مقام سیزدهم  را در کل ایران .

 نفر اول کنکورسال ۹۷ در رشته زبا ن انگلیسی و نفر دوم کنکور تجربی در کشور  همشهری عزیزمان اقای عبداله زاده میباشد ، سال گذشته هم نفر دو م رشته  پزشکی کنکور سراسری هم از همشهریان تربتی اقای محمد امین روانبخش بود.

  همجنین اقای حسن تفتیان همشهری عزیزمان دونده دو سرعت نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۶ از افتخارات ورزش دیارمان میباشد  اقای فرشید مومنی همشهری و استاد دانشگاه آزاد واحد تربت حیدریه ، مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارت مخترع بالش  ضدآسم ونخبه ایرانی برنده مدال طلای جشنواره جهانی آلمان شد .

و اما مهمترین پیام کار افرینان  که در ان جمع  دریافت شد دیدگاه نوینی بود که برنامه زندگی  جوانان تربتی انرا الگوی کار و زندگی خود قرار دادند. اقای محبوب گفت از روزی که وارد تربت حیدریه شدم هنوزهم زمزه مه هایی از سوی بد بینان و مایوسان شنیده میشد که چرا از مرکز به تربت حیدریه امده اید و اگه تهران باشید بهتر است ولی خوشبختانه شدت پتانسیل گروه ما بقدری بود که  این باوردر همان هفته های اول کار مانند حبابی در هوا ترکید زیرا این تفکر منفی وقدیمی که از گذشته در ضمیر نا خود اگاه همدیارانمان جای گرفته اغلب پوچ و تو خالی است و خوشبختانه این گروه از همشهریان بزرگترین پیروزیشان همین دست اورد مهم است .

جالب است در گذشته ما پیرروزیهای زیادی در همه قسمتهای علمی پژو هشی و سیاسی داشته ایم ولی همیشه همین تفکر منفی و مخرب باعث عدم توسعه  فرهنگی و اجتماعی ما شده است  با نگاهی  اجمالی به تاریخ گذشته دیارمان در مییابیم که ما تربتیها دارای امتیازات خوبی بوده ایم از جمله شیخ احمدروح القدس تربتی معروف به سلطان العلماء خراسانی      مدیر مسئول روز نامه روح‌القدس، انتقادی‌ترین روزنامۀ دورۀ مشروطه در ایران اولین شهید مطبوعات ایران ،استاد محمد جواد تربتی مدیر مسئول نشریه پولاد و استاد دانشگاه ،عبدالحسین نوشین بنیان گذار تئاتر علمی و آغازگر تئاتر مدرن در ایران،نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاهنامه‌پژوه ایرانی .روان شادان حسینعلی راشد،برادران شهابی ،پرفسور حسین ضیایی  در رشته فلسفه و ادیان در رشته پزشکی زنده یادان دکترا ضیا الاطبا ،محمد رضا  ،محمود ، محسن  ضیایی که هر کدام دارای ویژگیهای زیادی هستند از جمله مجسمه اقای دکتر محسن ضیایی در دانشگاه جان هاپکینگز  امریکا در محوطه دانشگاه بعنوان پدر بیماریهای کودکان و نوزادان  نصب نموده اند.

 البته توانمندیهای زیاد دیگری هم است ولی مهم است که در همان موقع هم ما این تفکر واگرای مسموم را همیشه با خود داشتیم با توجه به مطالب بالا امید است از این لحظه  به بعد  ما هم به به ندای  باور خوش بینی  این جوانان  پا سخ مثبت داده و بهم قول بدهیم که انها را تنها نگذاشته و با اتحاد و همدلی در راه اعتلای شهرمان تربت حیدریه بیشتر احساس مسئولیت نموده و از هیج کوششی دریغ ننماییم .

کاظم خطیبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *