کانون سلامت محله در مه ولات فعال شد

تربت حیدریه – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: نخستین کانون سلامت محله در این شهرستان با هدف شناسایی مشکلات جسمی، روحی، روانی، زیست محیطی، اجتماعی و معنوی افراد فعال شد.

عبدالعلی حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فعالیت این کانون سلامت را در قالب کانونهای تخصصی و بر اساس ظرفیتها و نیاز افراد محله در راستای تحقق سبک زندگی سالم ذکر و بیان کرد: اعضای کانون سلامت از بین داوطلبان همان محله، نماینده ادارات ساکن، معتمدان، خیران و روسای هیات مذهبی انتخاب می شوند.
وی افزود: در شهر فیض آباد مرکز شهرستان مه ولات ۱۳ منطقه وجود دارد که در هر منطقه یک کانون سلامت محله و در روستاها نیز هر کدام یک کانون سلامت دایر می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات ادامه داد: مشکلات محله از طریق اعضا به سازمانها و شورای اسلامی شهر منتقل می شوند تا در مجمع سلامت شهرستان مستقر در فرمانداری مطرح و نسبت به رفع مشکلات اقدام شود. اگر مشکلی غیرقابل حل باشد برای اجرا و پیگیری به مجمع سلامت استان ارجاع داده خواهد شد.
وی همچنین گفت: مهارت و معنویت باعث گسترش سلامت جسمی و روحی انسانها می شود و عمده آسیبهای روحی و روانی در بین انسانها ناشی از دوری و فاصله گرفتن از آموزه های الهی است. اعتیاد، طلاق و اضطراب از عمده آسیبهایی هستند که باید توسط کانونهای سلامت محله مورد توجه جدی قرار گیرند.
فیض آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در فاصله ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *