قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ مخالف جدی هرگونه اصلاح قانون کار به نفع کارفرما هستیم

مخالف جدی هرگونه اصلاح قانون کار به نفع کارفرما هستیم

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس ضمن بیان این نکته که ما مخالف جدی هرگونه اصلاح قانون کار به نفع کارفرما هستیم، گفت: به سه‌جانبه‌گرایی واقعی (متشکل از کارفرما، کارگر، دولت) معتقدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور (نماینده حوزه انتخابیه ارومیه، نایب رییس فراکسیون کارگری و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس) در رابطه با موضوع مزد توافقی که زمزمه ارائه طرح آن در مجلس، این روزها به گوش می‌رسد، گفت: هم در این دولت و هم در دولت گذشته، لایحه اصلاحیه قانون کار را به مجلس ارائه کردند اما ما هربار جلوی تصویب آن را گرفتیم.

وی تصریح کرد: ما مخالف جدی هرگونه اصلاح قانون کار به نفع کارفرما هستیم بلکه به سه‌جانبه‌گرایی واقعی (متشکل از کارفرما، کارگر، دولت) معتقدیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اشاره به نوسانات اقتصادی اخیر و کاهش قدرت خرید کارگران، تصریح کرد: هنوز این کاهش شدید جبران نشده، و دستمزد جدیدی برای کارگران تعیین نشده است.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: ما در فراکسیون کارگری نخواهیم گذاشت که خون کارگر را در شیشه بکنند.

قاضی‌پور در خصوص مزد منطقه‌ای گفت: ما با این مساله موافق هستیم. باید شرایط هزینه زندگی در هر منطقه در نظر گرفته شود. برای مثال، در تهران یک کارگر چقدر باید دریافت کند تا از پس هزینه مسکنش برآید. از همین رو، ما با مزد منطقه‌ای موافق هستیم تا کارگران به واسطه آن، افزایش دستمزد داشته باشند. به‌علاوه، ما با پرداخت کمتر از دستمزد ابلاغی صددرصد مخالف هستیم.

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس در پایان، با اشاره به تجربه قدیمی اجرای مزد منطقه‌ای در سال‌های پیش از انقلاب، اظهار داشت: در آن زمان رژیم طاغوت باند حاکم بر کشور بود اما نظام کنونی، مردمی است. در آن زمان ما در ورزش‌های فردی مثل بوکس و کشتی مقام داشتیم اما در سال‌های بعد از انقلاب در ورزش‌های جمعی مثل والیبال، بسکتبال، فوتبال و واترپلو توانستیم صاحب مقام و موفقیت شویم. خوشبختانه در سایه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، هماهنگی بیشتر شده، همکاری مردم با یکدیگر افزایش یافته، سطح تحصیلات عمومی آحاد جامعه رشد داشته، میزان امید به زندگی از ۵۵ سال پیش از انقلاب به ۷۸ سال بعد از انقلاب رسیده است. از همین رو، فکر می‌کنم در زمینه اجرای برنامه‌ای مثل مزد منطقه‌ای مشکلی در اجرا نخواهیم داشت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *