تربت حیدریه رتبه نخست کتابخوانی سوادآموزان کشور را کسب کرد

تربت حیدریه – ایرنا- معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: این شهرستان امسال رتبه نخست تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین سوادآموزان نهضت سود آموزی کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، سعید نیرویی روز دوشنبه به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از ناچیز بودن سرانه مطالعه در جامعه، یکی از دلایل آن را مسایل اقتصادی دانست و افزود: توسعه و گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز از دیگر دلایل این امر به شمار می رود که فرصت مطالعه را از مردم سلب کرده است.
وی جمعیت واجد شرایط سواد آموزی را بین گروههای سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد و گفت: بر این اساس صد درصد جمعیت بیسوادان جا مانده از تحصیل در تربت حیدریه را که ۵۲۰ نفر است جذب کرده ایم.
وی اظهار داشت: با این حال ممکن است برخی افراد بیسواد به دلایل مختلف از جمله کوچ یا مهاجرت های فصلی از قلم افتاده باشند.
نیرویی افزود: برای جذب این افراد نیز طرح آموزش خواندن با خانواده در منزل با کمک سه نفر و با هدف همبستگی و انس و الفت بین اعضای خانواده در حال اجراست.
وی با بیان اینکه از سه سال قبل مراکز یادگیری محلی در این شهرستان دایر شده است اظهار داشت: اکنون چهار مرکز در تربت حیدریه فعال است و پنجمین مرکز نیز به زودی دایر می شود تا ضمن آموزش مهارت های مختلف، زمینه اشتغال زندانیان را بعد از آزادی فراهم آورد.
وی گفت: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی، هنرهای آشپزی، مهارت زندگی، اصول شهروندی، قالیبافی، گلیم بافی، شیرینی پزی و مسایل روز از قبیل آشنایی با ویروس اچ.آی.وی و بهداشت فردی و اجتماعی با کمک مدرسان متخصص و کارشناسان نیروی انتظامی و دادگستری آموزش داده می شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *