فرماندار ویژه تربت حیدریه: توسعه بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: توسعه یافتگی بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست زیرا بخش عمده ای از پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف در گرو هم افزایی و استفاده از قابلیت های این قشر از جامعه است.

به گزارش ایرنا، علی رستمی روز شنبه در مراسم تجلیل از ۸۰ بانوی فعال عرصه اجتماعی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت این شهرستان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: بانوان توانایی خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند و باید از پیشنهادها و نظرات آنان در بخش های مختلف مدیریت شهری استفاده کرد.
وی اظهار داشت: در تربت حیدریه شاهد حضور و مشارکت زنان در حوزه های مختلف هستیم و این قشر با کار، مطالعه، همدلی و همزبانی می تواند با تشکیل گروه و تشکل های مختلف علاوه بر احیای حقوق خود، منشاء تحول در شهر باشد.
وی از بانوان خواست با توجه به توانمندی های خود از حالت انفعال خارج شوند و در تصمیم های اجتماعی و مشارکتی به ایفای نقش بپردازند.
رستمی گفت: تشکیل مجمع امور بانوان در فرمانداری، فرصتی ارزشمند برای تحول در حوزه مشارکت زنان است.
وی با بیان اینکه فعالیت های بانوان شهرستان در قالب تشکل های مردم نهاد، هدفمند و برنامه ریزی می شود، بر لزوم استفاده از ظرفیت تمام کسانی که می توانند این مجمع را در پیشبرد اهداف تعیین شده همراهی کنند تاکید کرد.
وی افزود: راه اندازی مجمع مشارکتی بانوان، کانون فرهنگی، کمیته امور بانوان و سایر تشکل های اجتماعی فعال در حوزه زنان، فرصت مناسبی است تا افراد توانمند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به شکل قانونمند، برنامه ریزی شده و هدفمند در جهت دستیابی به افق پیش رو، منشاء اثر شوند.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی در جهت نهادسازی و مشارکت گروههای مردمی و افراد توانمند در امور مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی می تواند منجر به گره گشایی و دستیابی به راه های برون رفت از مشکلات شود و توسعه منطقه را تسریع کند.
در این مراسم از ۸۰ بانوی فعال در عرصه های اجتماعی تربت حیدریه قدردانی شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *