تربت‌حیدریه یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: این شهرستان مقام اول سطح کشت و تولید سیب‌زمینی استان را دارا است و یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور را به نام خود ثبت کرده است.

محمدرضا عباس‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خراسان، اظهار کرد: این منطقه ۳۶ درصد سطح کشت و ۴۲ درصد تولید استان را دارد و عمده تولید سیب‌زمینی بذری استان به دلیل ویژگی‌های محیطی در جلگه رخ، صورت می‌پذیرد و بذر سیب‌زمینی تولیدی به همه استان‌های کشور که کشت این محصول را انجام می‌دهند، صادر می‌گردد.

وی با اشاره به سطح زیرکشت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سیب‌زمینی در این شهرستان، افزود: همچنین سطح زیر کشت چغندرقند در این منطقه ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است و این شهرستان رتبه دوم در کشت چغندرقند بعد از شهرستان جوین را داراست.

عباس‌پور عنوان کرد: در سال جاری به علت قیمت تضمینی پایین چغندر سطح کشت این محصول کاهش چشم‌گیری داشته است .

وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ درشهرستان تربت‌حیدریه ۶ هزار و ۴۱۰ هکتار گندم آبی و ۷ هزار هکتار گندم دیم و همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار جو آبی و ۶۰۰ هکتار جو دیم کشت شده است .

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: امسال با توجه به بارش‌های فراوان، مزارع در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و چنانچه بارندگی‌ها تا اوایل خرداد ماه ادامه یاید پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵ هزار تن گندم و یک‌هزار و ۸۰۰ تن جو در این مزارع تولید گردد.

در شهرستان تربت‌حیدریه ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی و ۲۱۰ هزار تن چغندر تولید می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *